Dag 28 30032022 City of Rock SP - Alamogordo (White Sands NP)

30 maart 2022 - Alamogordo, New Mexico, Verenigde Staten

Zo het was erg koud gisterenavond en het waaide hard. Echter we hadden nog wel een mooie zonsondergang, maar daarna snel naar binnen, verwarming aan en op tijd naar bed. De gevoelstemperatuur ligt op zo’n -4 gr om 20.00 avonds. Het was jammer dat het zo koud was en erg hard waaide. Daardoor hebben we eigenlijk nauwelijks iets van dit State Park kunnen bekijken.  We hebben gelukkig voldoende dekens bij en zijn gestart met 3 dekbedden. Haha dat hebben we thuis niet !

Nadat Angeliek was opgewarmd hebben we er een dekbedden afgegooid. Marco had het inmiddels erg warm !. We hebben niet zo bijster geslapen omdat het hard bleef waaien. Ook vanochtend was het koud.

Rond de klok van 9 uur zijn we vertrokken, op naar White Sands National Park. Dit is een van de nieuwere nationale parken in Amerika. Je kan het ook nog wel zien want onderweg kom je nog borden tegen van de tijd dat het een national monument was. De weg erg naar toe is lange rechte stukken en een beetje saai (Interstate 10 en HW 70). Echter gelukkig heeft de weg wel een goede asfaltlaag en rijdt deze comfortabel.

Tegen het middaguur waren we in White Sands NP en we hebben alvast een voorproefje gedaan voor morgen. Wat een bijzonder park en dat je niet op asfalt rijdt maar op het zand/gypsum van White Sands.  Morgen zullen we jullie meer vertellen over de ontstaansgeschiedenis. Voor vandaag hebben we even kort een duintje omhoog gelopen maar dat is erg pittig. Je zakt steeds weg !

Na een soepje met brood zijn we verder gegaan naar Alamogordo. Dit is 15 miles vanaf White. Sands en helaas kan je met de camper niet overnachten in White Sands. Vandaar dat we een KOA hebben uitgezocht. Deze ziet er goed uit voor 2 nachten alleen hoorden we de trein. Dat wordt vannacht nog een paar keer wakker worden vermoeden we. De douches zijn prima en we zitten nu lekker te relaxen in de camper. Het is buiten fris geworden. Inmiddels weten we ook hoe de kabel werkt van de TV. We waren daar toch wel nieuwsgierig naar. Ben benieuwd of we nog gaan TV kijken.

oja gisteren nog wat spelletjes gedaan. Angeliek heeft het potje Yahtzee en Mens erg je niet gewonnen. Marco duizenden. Denk niet dat we vanavond een spelletje doen. We hebben hier WiFi dus kunnen alles even uploaden en bijwerken.

Overnachting:    KOA campground Alamogordo, plaats 4
Weer:                   -4 nachts en 18 graden overdag
KM gereden:      286

1. Dickie van Wijk:
    31 maart 2022
    Voorzichtig dan maar want in Alamogordo is op 16 juli 1945 de eerste atoombom tot ontploffing gebracht. 😂😭
  2. May en Corry Derks:
    31 maart 2022
    Fijn dat we een beetje mee kunnen genieten van jullie avontuurlijke reis en de mooie foto's!
  3. Maria Meulepas:
    31 maart 2022
    In onze tweede Amerika reis in 2013 was Alagordo de laatste attractie die wij hadden om daarna weer vanuit Denver naar huis te gaan.
    Dit park had toen de naam Great Dunes national park.
    Nu dan White Sands N.P.
    Toen konden we met de camper nog gewoon Camperen direct aan de duinen.
    Gewoon 15 dollar in het kastje en zoek maar een camperplaats. Gelukkig voor ons was die op de eerste rij voor de duinen. Verder geen voorzieningen en waren we voor 15 dollar klaar en konden vertrekken zonder dat we iemand zagen.
    Wel mooi om s-avonds, vanuit de camper direct aan het begin van de duinen te zitten. Ik schat 50 meter.
    Wellicht is dit vrij parkeren nu vervangen door een KOA camping in de buurt.Geniet ervan en wij volgen jullie op de voet. Groetjes xxx Jan en Maria
  4. Britt:
    31 maart 2022
    Wow wat een super gave foto’s vandaag!🤩
  5. Vivianne:
    31 maart 2022
    Een reactie voor Maria Meulenpas: white sandes ligt in new mexico en Great Sand dunes np in Colorado. Het is een fikse rit van het ene naar het andere park. Great SandDunes is echt zand. En White Sands is gypsum een ander mineraal

Beide zijn heerlijke parken! Maar hebben hun eigen sfeer
  6. Marco en Angeliek Heres:
    31 maart 2022
    Haha Vivianne dat klopt . We hebben het vanochtend ook mijn ouders verteld 😜. Verwarring was ontstaan omdat wij in Alamogordo zitten en bij great sand dunes er het plaatje alamosa ligt