Dag 28 20230920 Scottsbluff - Rocky Mountains NP

20 september 2023 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

We werden gisterenavond toch ff verrast met regen en af en toe harde wind toen we lagen te slapen! We moesten toch ff alle luikjes en ramen sluiten. We hebben wel redelijk geslapen ondanks de geluiden van de stad! Autoverkeer en af en toe de claxon van een trein. Op zich een prima stadscamping waar ‘s-nachts de sproeiers aangaan. Haha vandaar dat het gras er zo groen bijligt. We waren dus redelijk vroeg wakker en hebben rustig ontbeten. Tegen 8 uur zijn we vertrokken van de camping en hebben de tank van de camper nog ff volgegooid met benzine bij de Pony Express (wie verzint nou zo’n naam voor een tankstation??)

Vandaag wederom een lange reisdag met weer een saai landschap. Met slechte wegen zijn we Nebraska uitgereden en kwamen weer met een rode loper Wyoming binnen gereden. De wegen lagen er weer strak bij dat we heerlijk naar de muziek konden luisteren in de camper -:). Heerlijk de foute 1500 aan met die foute meezingers!!! Kortom zo gaan die kilometers wel voorbij!!

Zo rond 11 uur hebben we ff een koffiestop gemaakt in Chayenne! Daarna doorgereden naar de Rockies. Inmiddels zijn we Colorado ingereden en meteen weer gaten in het wegdek en kedeng, kedeng op de I-25!. We zagen ook al Denver op de borden en daar willen we voorlopig nog niet aan denken. Iets voor over ruim 2 weken. Gelukkig snel afgeslagen om via Highway 34 de Rockies in te rijden. Wel een mooie route zo! Tegen 13 uur waren we in Estes Park. Jeetje wat is het hier weer druk!!

Nadat we hebben ingecheckt op de camping hebben we nog ff soep en sushi ingeslagen bij de plaatselijk SW! Angeliek was zo slim geweest om vanmorgen toch nog ff een entreeticket voor vanmiddag te regelen dat we mooi het park in konden. Eerst maar ff naar Beaver Meadows Visitor Center om een sticker en stempel te scoren voor Angeliek haar paspoort. Daarna doorgereden naar Bear Lake. Aangezien onze camper meer dan 21 ft is moesten wij deze parkeren op P+R en daarna per shuttlebus naar Bear Lake. Op zich prima geregeld en om 16 uur zijn we de Bear Lake Trail gaan lopen. In de bus kwamen we nog 4 Nederlanders tegen dus nog ff heerlijk verhalen uitgewisseld.

De wandeling om het meer duurt niet zo lang maar met alleen een t-shirt en korte broek aan wordt het op hoogte toch frisjes! Aangezien we morgen ook een permit hebben zijn we weer teruggegaan naar onze camper en camping. De camping is druk en we staan weer hutje mutje maar ja veel campings zijn in deze periode alweer gesloten.

Tegen half 8 is het hier ook donker dat we ons vanavond wel vermaken in onze camper. Reisverhaal maken, foto’s uploaden en mss nog wel ruimte voor een spelletje. Morgen zijn de weersvooruitzichten goed dat het weer een mooie dag wordt. Helaas weer geen fikkie stoken!!

camping: Manor RV Park Estes Park plek 81 Full Hook Up

weer: 12-21 graden grotendeels zonnig en in de middag half bewolkt

Km gereden: 342 km

1. Monique:
    21 september 2023
    Wat mooi weer. Steeds meer zin in onze trip door jullie blog. Over een week zijn wij ook in Estes Park en RMNP. Ik zal in het weekend eens kijken of we op een van de dagen in jullie buurt zijn. Misschien komen we elkaar wel tegen. Fijne dag vandaag.
  2. Carin:
    21 september 2023
    Wat een mooie foto’s weer. En heerlijk om te genieten van jullie verhalen tijdens mijn ontbijtje. Een goede start van de werkdag.