Dag 27 20230919 Badlands NP - Scottsbluff NM

19 september 2023 - Gering, Verenigde Staten

Nog ff terug naar gisterenavond. We hebben de Ranger talk bijgewoond over de National Grasslands en daarna het Night Sky programma. Het was net zo als de avond tevoren druk bij de Ranger talk. Dat zijn we van eerdere Ranger taiks eigenlijk niet gewend maar wel leuk.De dame van het gezelschap wist ons te vertellen dat vannacht om 3 uur er een goede kans was om het noorderlicht te zien. Dus wij als een stel gekkies de wekker gezet en om 3 uur worden we ruw gestoord uit onze slaap. Hup snel naar buiten kijken, maar je raad het al…. Geen noorderlicht wel een heleboel sterren en de Milky Way was ook weer goed zichtbaar. Daarna maar we snel onze luikjes dicht gedaan.

Om 7 uur ging weer de wekker en dit keer zijn we wel opgestaan. We hebben vandaag een lange reisdag door een behoorlijk saai landschap, maar eerst willen we nog even buiten ontbijten. Zo rond half acht zaten we heerlijk in de zon aan het ontbijtje. Daarna de boel pakken en op naar Scottsbluff.  We hebben Scottsbluff niet uitgekozen omdat het uitermate mooi is maar een goede overbrugging is naar Rocky Mountains NP waar we morgen naar toe gaan ! De eerste stop is in Woudend Knee. Daar zijn in 1890 Indianen vermoord door Amerikanen. Wellicht kennen jullie het liedje van Redbone, Wounded Knee. Dat gaat daar onder andere over. Er is niet heel veel te zien, zodat we snel zijn door gereden naar de 2e stop. Dat was wel even een leuke onderbreking. Bij het plaatsje Alliance ligt Carhenge. Een beetje hetzelfde als Stone henge alleen dat gemaakt met oude auto’s. In het plaatsje Alliance heb je ook een Safeway, dus hup wij daarheen. Helaas geen sushi dus dat wordt vanavond gewoon koken ! Wel hebben we bij de Starbucks een broodje gescoord voor onze lunch.

Daarna door naar Scottsbluff. Pfff wat een saaie rechte weg door vlak landbouwgebied heen. Het lijkt wel Nederland maar dan zonder verkeer, HAHA ! Bij Scottsbluff National Monument mogen wel helaas niet met de camper naar boven rijden (tunnels zijn te laag) zodat het is gebleven bij een bezoekje aan het Visitor Center waar ze overigens wel een leuke film hebben over de vroegere trails die hier liepen (Zoals de Oregon trail en Pioneer trail). De camping die we hebben uitgezicht ligt op 10 minuten rijden afstand en daar zijn we nu. Het is een rustige camping en volgens ons een gemeentelijke camping.

Het weer is prima dus we zitten lekker buiten. Helaas is er geen vuurkorf beschikbaar :-). Wel haasjes die ff komen buurten!
Morgen trekken we door naar Rocky Mountains NP. Het beloofd toch  heel behoorlijk mooi weer te worden maar wel een stukje kouder dan daar waar we de afgelopen dagen hebben gezeten.

Camping: Rubidoux RV Park, met elektra, water en douches, plekje 40 (overigens zijn er ook Full Hook up plekken)

Plaats: Schottsbluff

Weer: ochtend 18 graden, middag 27 graden volop zon en af en toe een wolkje

Km gereden: 381 km

1. Marga:
    20 september 2023
    Wat jammer ga je midden in de nacht je bed uit en mooi geen noorderlicht, jammer hoor. Maar weer een fijne dag en ja dat liedje van Wounded knee is bekend.