Dag 26 20230918 Badlands NP

18 september 2023 - Badlands National Park, Verenigde Staten

Onder een mooie sterrenhemel zijn we gisteravond snel in slaap gevallen. Het koelde gisterenavond toch nog snel af dat we aan het einde van de avond beiden toch onder het dekbed lagen -:)

Zoals gewoonlijk waren we toch vroeg op en het zonnetje scheen lekker op de camping. Heerlijk weer eens een keertje buiten ontbijten! Het wordt vandaag weer een zeer warme dag en weer zonder wolken in de ochtend. Vandaag hebben we veel kilometers voor de boeg -:). Nee hoor de mooie wandelingen liggen bij ons om de hoek. Toch iets te ver en te steil om er naar toe te lopen. We hebben de camper gepakt en geparkeerd bij de grote parking van de Door, Window en Notch Trail. We waren mooi op tijd want er stonden nog maar weinig auto’s en campers.

Om er in te komen zijn we gestart met de Window Trail. Het is een korte wandeling maar wel een mooi uitzicht op de rotsen. Daarna zijn we toch begonnen aan de Notch Trail waarbij we om bij de top te komen een ladder moeten beklimmen. Gewoon op onze eigen tempo naar boven geklauterd! en ook weer naar beneden!!

Wooww wat een rotsen en op het eind een mooi uitzicht op onze camping en de Cedar Pass. Heerlijk nog niet te warm en met die mooie schaduwen aangezien de zon nog niet haar hoogste punt heeft bereikt. Als laatste nog even de Door Trail gelopen. Ook zeer de moeite waard maar toch minder als de vorige wandeling. Na de wandeling hebben we nog ff heerlijk onze stoeltjes gepakt en zijn we in de schaduw voor onze camper gaan zitten. Heerlijk met een koel briesje!
Aangezien we toch in de buurt zijn en we wellicht nog een stempeltje voor haar paspoortboek kon scoren zijn we naar het 10 minuten verderop gelegen Minuteman Missile National Historic Site gereden. Helaas gesloten op maandag en dinsdag terwijl op de website van de NPS dat deze vandaag geopend zou zijn!

Jammer maar helaas zijn we teruggereden. Geen straf om dat de airco aanstaat en het buiten al behoorlijk is opgewarmd. Aangezien we verder niets meer in de agenda hebben staan zijn we teruggereden naar de camping. Na een lekkere lunch hebben we heerlijk buiten in de schaduw gezeten, nog ff heerlijk gedoucht in de camper en zojuist weer een heerlijke kip gerecht met de orangesaus van de Panda Express! Ja daar is die weer!!!
Tussendoor hebben we een potje Mens Erger je niet gespeeld en heeft Angeliek de stand gelijk getrokken (3-3). Met Qwixx heb ik de achterstand wat dragelijker gemaakt (14-13). Dus we zijn lekker aan elkaar gewaagd -:)
Het is inmiddels wat bewolkt geworden dat de echte hitte nu wel weg is! Vanavond nog ff kijken wat de Ranger te vertellen heeft. Ik ben bang dat vanwege de bewolking vandaag geen sterrenkijken wordt. Wel een mooie zonsondergang

camping: Cedar Pass Campground plek 96 elektra, douches (lauw) en dumpstation

weer: 12-31 graden eerst onbewolkt en daarna half bewolkt

km gereden: 30 km

1. Liesbeth:
    19 september 2023
    Helden! Ik had niet op die ladder durven klimmen...
    Een middagje kalm aan is heerlijk als je regelmatig onderweg bent.
  2. Maria Meulepas:
    20 september 2023
    Nou echte helden op de ladder sportief hoor en wat een mooie foto’s heerlijk 🥰
  3. Marga:
    20 september 2023
    Inderdaad helden mbt die ladder, ik was bij tree 1 blijven steken😀😀 wat een mooie foto’s weer.