Dag 23 20230915 Devils Tower NM - Custer State Park

15 september 2023 - Custer State Park, Verenigde Staten

Gisterenavond heeft Marco bedacht dat we wel de zonsopkomst kunnen bekijken bij Devils Tower. Het is onbewolkt en na de zien van de vele sterren en Milky Way leek ons dit wel een goed idee. Omdat we niet meer standaard vroeg wakker worden, hebben we de wekker gezet om 6.00 uur. Om half zeven moet de zon ongeveer op komen. Haha maar net zoals thuis snoezen we nog even door zodat we pas om 6.30 uur het bed uit komen. Hup snel de kleren aan en naar buiten. Het is echt fris maar het uitzicht vergoed veel. Samen met nog wat andere campinggasten die ook op dit vroege uur wakker zijn kijken we naar de zonsopkomst op de Devils Tower. Echt een geniet momentje. Daarna besluiten we maar een kop koffie te zetten en zetten we ons in een stoeltje in de zon met een kop koffie. Heerlijk begin van de dag.

Rond de klok van 9 uur besluiten we toch maar op pad te gaan. Eerst naar Spearfish waar een Safeway is. De black Hills waar we doorheen rijden zijn echt wel mooi en we genieten volop van het uitzicht. Bij de Safeway hebben we de hoognodige boodschappen gedaan, namelijk hout gescoord :-) en de Starbucks bezocht. Het weer is prima met een zonnetje en wat bewolking.

Na dit korte uitstapje zijn we doorgereden naar Mount Rushmore National Monument. Daar is in de rotsen de 4 hoofden van de belangrijke presidenten uitgehakt die veel hebben betekend voor de geschiednis van Amerika. Wij wedden dat Trump denkt dat hij daar wel tussen zou passen, maar gelukkig is er geen plekje voor hem!. Na wat te hebben rondgewandeld, ons paspoort boek te hebben afgestempeld en het Visitor Center te hebben bezocht, zijn we doorgereden naar ons eindbestemming voor vandaag. Dat is Custer state Park.

We verblijven in Blue Bell Campground waar we ook eerder in 2018 hebben gestaan. Het is een kleine mooie camping aan het begin van de Wildlife loop die we morgen gaan rijden. We hebben nog even in de zon gezeten en verder gerelaxed. Tegen 5 uur werden zijn we de camper in gegaan. Het is fris hier en we hebben vanavond ook niet zoveel zin om de firepit aan te steken. Het diner wordt soep met een broodje met ei. Lekker handig en gemakkelijk.  We zijn in de avond nog even naar de Blue Bell Lodge gelopen en hebben daar gereserveerd voor het eten morgenavond.

Denk dat we er vanavond vroeg in liggen. Kortom een relaxte dag en morgen op zoek naar de Bizons !

Heee waar hebben we die eerder gezien??

Camping: Blue Bell Campground, Elektra en douches aanwezig evenals sinds dit jaar een dumpstation.

Plaats: Custer State park

Plek: E31

Weer: 3-21 graden zon met wolkjes

Kan gereden: 264 km

1. May en Corry Derks:
    16 september 2023
    Heel bijzonder de vier presidenten!
  2. Els van der Krift:
    16 september 2023
    Tip: Crazy horse statue is ook heel mooi om te zien.. en dichtbij mount Rushmore
  3. Monique:
    17 september 2023
    Mooi die zon op devils tower. Is die rots niks voor Trump?