Dag 14 en 15 16032022 17032022 Joshua Tree National Park

17 maart 2022 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

De afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in Joshua Tree NP. Gisterenochtend (16-03) waren we redelijk op tijd in het park en hebben we het rustig aan gedaan. Het valt op dat alle campings weer vol zitten en het ook in dit park wat drukker is. Het zijn wel veelal locals die hier op bezoek komen. De toeristen met de RV's zien we nog maar sporadisch. Kamperen kan je in vele soorten zien we bij de amerikanen. Van een heel klein koepeltentje, tot een kleine Van tot een motorhome zoals wij deze hebben, maar dan heb we ook nog de A class bussen die wel 40 feet lang kunnen zijn en waar van alles uitschuift...

Gisterenmiddag hebben we lekker op de camping in het zonnetje gezeten en de BBQ aangestoken. Marco is erg efficiënt met onze briketten en gebruikt net voldoende. We hebben alleen teveel haast nog steeds met de BBQ. Haha hopelijk gaan we steeds verder in de relax stand en geven we de BBQ ook wat tijd. Op de camping hebben we ook een praatje gemaakt met de vrijwillige Ranger/campinghost. In dit geval is het een echtpaar dat dit voor 2 maanden doet. Zijn mogen dan deze 2 maanden gratis op de camping staan en daarvoor zijn zij 4 dagen per week als campingshost beschikbaar en houden de camping schoon. Echter het valt op dat de campings sowieso schoon zijn maar ook de toiletten over het algemeen goed worden onderhouden.

Na een lekkere BBQ met spiezen hebben we nog even naar de zonsondergang gekeken en je merkt dat het snel afkoelt als de zon weg is. Het wordt in de nacht fris en een extra deken kan geen kwaad, al hoewel Marco dacht dat dit niet nodig zou zijn. Oja we hebben ook nog spelletjes gespeeld. Het was de mens erg je niet avond van Marco die 2x heeft gewonnen. Ook yahtzee ging Marco als een speer. Alleen met duizenden heeft Angeliek gewonnen, die heeft volgens mij een schoppenvrouwenmagneet!

Vanochtend (17032022) waren we voor ons doen redelijk laat op, maar het bed lag lekker en in de camper was het nog fris. Zo rond de klok van 9 uur hadden we dan toch ontbeten en zijn we vanaf de camping de Skull Rock trail gaan lopen . Dit is een mooie wandeling naar een rots in de vorm van een doodshoofd en door het mooie landschap vol rotsen, Mojave Yucca en uiteraard Joshua Tree.  Zo met de rotsen op de achtergrond leek het wel of we in de Disney attractie Big Thunder Mountain zaten alleen gaan deze 2 wat al oudere karretjes niet meer zo snel ;-).... Verder zien we dat zowel de Joshua Tree als ook de Mojave Yucca op dit moment in bloei beginnen te komen. Dit is wel mooi om te zien

Daarna hebben we nog Hidden Valley trail gewandeld wat een best bijzondere geschiedenis heeft. De valley ligt omringd met rotsen en het midden van de valley is in 1936 opgeblazen zodat de destijds locale bewoners daar konden leven en de dieren konden lopen zonder weg te kunnen vluchten.  Zoals gebruikelijk hebben we ook lunch genuttigd die bij ons meestal bestaat uit verse soep met een broodje.  Zo tegen 2 uur hadden we nog ongeveer 40 miles voor de boeg en in een rustig tempo zijn we naar Cottonwood Springs gereden met een kleine tussenstop bij Cholla Gardens. Dit is een best bijzonder stukje. Er staan op een klein gedeelte heel veel Cholla cactussen en in de rest van de omgeving staan alleen lange struiken zoals je deze in een woestijn tegenkomt.  De cholla cactus heeft erg veel naalden, die bij de geringste aanraking loslaten en in de huid doordringen. Oppassen dus !

Op de camping aangekomen hebben we ons snel gesetteld en genoten van het mooi weer. In de avond hadden we mooie zonsondergang en zagen we vleermuizen. Het is vanavond volle maan, dus ben benieuwd waar de wolf zich vanavond ophoudt...

Overnachting:   16032022  Jumbo Rock Campground, plaats 088
                           17032022 Cottonwood Campground, plaats B27

Weer:   beide dagen in de ochtend fris (9-10 graden) en in de middag zon 23-24 gr.

KM gereden:      16032022  80 kilometer

Mens erg je niet        4-3  voor Marco
Skipbo                        4-1 voor Marco

1. Petra Webb:
    19 maart 2022
    Prachtige foto’s weer en het is inderdaad mooi daar. We komen volgende week trouwens naar Californië maar bij Ontario. Ik weet nog niet hoe lang we daar blijven of waar we daarna naartoe gaan, maar op de heenweg gaan we via I-40 via Flagstaff AZ en Barstow CA. Ik hou je op de hoogte <3
  2. Carin:
    19 maart 2022
    Wat een prachtige foto’s weer en leuke verhalen. Elke ochtend tijdens mijn ontbijtje weer een feestje om te lezen.
  3. Marga:
    19 maart 2022
    Heerlijk om weer te lezen en wat een mooie foto’s, en prachtig weer.
  4. Ingrid:
    20 maart 2022
    Wauw!!!
  5. Vivianne:
    27 maart 2022
    Waar haal je verse soep? Dat mis ik altijd in US
  6. Marco en Angeliek Heres:
    5 april 2022
    Hoi vivianne, bij de Safeway, Albertsons of vons. Ze staan bij de vers afdeling . Zal binnenkort een foto maken