Dag 13 20230905 Massacre rocks state park - Grand Teton national park

5 september 2023 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Toen we vanochtend  wakker werden rond de klok van 7 uur was er een strak blauwe lucht . Dus wij hup het bed uit en buiten genieten van de mooie omgeving hoewel het nog wel frisjes was ( 7 graden). Echt zo’n geniet momentje!

Na een ontbijtje in de camper zijn we op pad gegaan en hebben de camping host nog gedag gezegd. We hebben een redelijk lange rit voor de boeg naar Grand Teton en willen nog even boodschappen doen voor komende week als we in grand Teton en Yellowstone zitten. Zo gezegd zo gedaan. Eerst naar de Walmart om te kijken naar een bbq  rooster en wat andere spulletjes. Marco heeft zijn bijl gevonden, maar dat vind ik toch iets te groot. De bijl hebben we maar niet meegenomen. Overigens heel bijzonder. In de Walmart die we bezochten kon je ook geweren kopen .. hmm.. blijft toch vreemd.

Verder zie je dat Halloween in aantocht is. Zelfs allerlei kleding voor kat en hond in haloween stijl zijn te koop 🤔🤔.

Na een korte stop bij een niets zeggende waterval zijn we doorgereden naar Jackson Hole. Daar hebben we de Albertsons bezocht voor vers brood, nog wat verse producten en sushi . Die maken ze daar vers in de supermarkt en die is prima. Je merkt wel dat Jackson een toeristische plaats is. Mijn hemeltje wat is het hier druk en parkeren met de camper is erg lastig.

En daarna naar de eindbestemming voor vandaag. Grand Teton National Park. Jullie mogen raden waar deze naam vandaan komt .

We staan op een mooie campground en er is vanavond een ranger program zodat het van spelletjes spelen niet veel terecht gaat komen.

Het weer is prima en na de sushi in de buitenlucht en even bij de fire pit te hebben gezeten hebben we het ranger programma bezocht . Dit ging over de achtergrond van de namen die aan bergen, meren etc in dit park zijn gegeven. Een enthousiaste parkranger Emily gaf een leuke presentatie hierover. Blijft toch leuk zoiets en je ontmoet ook andere mensen.

Nu we dit verslag typen (20.30 uur) lijken we nog een van de weinigen te zijn die wakker zijn. We zitten nog snel even bij de vuurkorf voordat we dadelijk naar binnen moeten. Het koelt hier behoorlijk af tot zo’n 4 graden vannacht. Dus lekker tegen elkaar kruipen

Morgen gaan we Grand Teton bekijken en er wordt mooi weer voorspeld !

Camping : Gros Ventre campground , plek c 148

Plaats: grand Teton national park

Weer: zo’n 18 graden half bewolkt

Km gereden : 331 km

1. Maria Meulepas:
    6 september 2023
    Nou jullie hebben mooi weer maar wij hier ook,de hele week blijft het hier 30 graden, maar ook fijn snachts koelt het af, wij waren fietsen en zien ook hier dat de natuur aan het verkleuren is. Jullie hebben weer prachtige foto’s lekker genieten, groetjes uit Geffen
  2. Ingrid:
    6 september 2023
    Oh dat ziet er weer prachtig uit. De foto’s zijn net schilderijtjes.
    En die bijl…. doe dat maar niet Marco. Hij is bijna net zo groot als jijzelf. 🤣