Dag 12 14032022 Palm Springs.... 30 graden en sneeuwwandelen

14 maart 2022 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we wakker geworden en was het al warm. Je merkt dat de temperatuur hier hoger is evenals de gemiddelde leeftijd. Er zijn hier veel RV parken in de buurt die alleen geschikt zijn voor 55+. Haha daar mogen we gelukkig nog niet komen. Na vanochtend het thuisfront te hebben gefacetimed hebben we vanochtend ook onze uiterste best gedaan om ons beste beentje voor te zetten qua zang... Onze lieve buurvrouw was jarig en die hebben we luidkeels toegezongen !

Na wat relaxen op de camping zijn we naar Palm Springs gereden en hebben daar boodschappen gedaan bij de Albertsons. Wat een mooie en verzorgde winkel was dat. We hebben de verse producten ingeslagen voor komende dagen. Daarna zijn we doorgereden naar Palm Springs Arial Tramway waarvoor we tickets hadden. Een gondel brengt je in circa 10 minuten van 2643 feet naar 8516 feet. Bijzondere aan de gondel is dat de vloer 360 graden draait.  Verder moeten we even wennen aan de drukte. Het is vergeleken met de afgelopen dagen druk en ook het mondkapje moet op in de gebouwen en gondel.

Bovenop heb je een mooi uitzicht (en het is een stuk kouder dan in het dal ;-) en het valt op dat er nog best veel sneeuw ligt. We besluiten ook korte wandeling te doen wat meer weg had van een sneeuwwandeling. We genieten van de uitzichten en het valt op dat je na 100 meter van het bergstation de gemiddelde Amerikaan ook niet meer tegenkomt. Op de trail is het dan ook erg rustig. Daarna hebben we een verlate lunchpauze ingelast om vervolgens de gondel naar beneden te nemen. De liftbediende heeft de muziek opgezet en onder de klanken van de YMCA en Sweet Caroline dalen we af naar het dalstation.

Beneden in het dal is het inmiddels 30 graden dus we maken dat we met de camper weer richting de camping op komen zodat we in het zwembad kunnen plonzen. Zo gezegd zo gedaan. Heerlijk afgekoeld in het zwembad hebben we ook vanavond weer laat gegeten. We hadden beide niet zon zin om uitgebreid te eten dus we hebben Curry soep en hamburger met ui en brood gegeten. Dat smaakt prima met een Corona erbij.

Misschien dat we dadelijk nog een spelletje spelen of lekker chillen. We gaan het meemaken.

Oja vermoedelijk komende dagen minder reisverslagen. We gaan 3 nachten naar Joshua Tree en vermoed dat er daar nauwelijks/geen bereik zal zijn.

Overnachting:   Palm Springs / Joshua Tree KOA camping, plek 92
Weer:                 vanochtend 16 gr opgestaan en vanmiddag 31 gr met zon, strak blauwe lucht en geen wind
Km gereden:     53 kilometer

1. Gerrie:
    15 maart 2022
    Wat een fantastische reis maken jullie. Sommige dingen herken ik
  2. Nicole:
    Bijzonder ! In de sneeuw ❄️
  3. Nicole:
    Ps er staat 02 moet 03 zijn
    Maart
    Klein detail 😊
  4. Marijke Bongers-Meulepas:
    15 maart 2022
    Geniet de komende dagen van jullie mooie reis. Dan lezen en zien wij daarna de verhalen en prachtige mooie natuur daar!!
  5. Ingrid:
    15 maart 2022
    Wat genieten jullie er weer lekker van. Mooie foto’s en reisverhalen. Daar genieten wij dan weer van. 👍🏼😃