Dag 62 03052022 Seligman - Grand Canyon National Park

3 mei 2022 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Ondanks de treinen hebben we toch redelijk goed geslapen en omdat we niet zon lange rit voor de boeg hebben, waren we ook relatief laat op. Omdat we elektra hebben, heeft Britt geroosterd brood gemaakt. Haha het brandalarm ging direct af. Maar goed dat gaat het al snel.

Daarna hebben we besloten om toch nog maar even boodschappen in Williams te gaan doen omdat we niet alles voldoende op voorraad hadden zoals koffie! Echter naast de koffie blijkt er toch van alles meer op de band bij de kassa te liggen…. Hmmmm hoe zou dat komen. Na een tankstop zijn we doorgereden naar Grand Canyon. Nog even bij de helicopter maatschappij ingechecked en het ziet er goed uit voor morgen. Er wordt volop zon verwacht met nauwelijks wind !

Op de camping aangekomen hebben we snel ons plekkie gezocht en in de lekker zon een lunch met Smac gemaakt. We wilden graag nog in de middag naar de Grand Canyon. Britt heeft daar nog geen voorstelling van. Zo gezegd zo gedaan. Met de blauwe route naar het Visitor Center en vanaf daaraf hebben we een stukje van de Rim trail gedaan.

Het blijft echt indrukwekkend zo’n Canyon en het is werkelijk mooi nu er ook geen bosbranden zijn maar blauwe lucht. De vorige keer dat er hier waren (2015), was het zich door de bosbranden een stuk minder. We hebben genoten van het uitzicht en hebben ook maar besloten dat we ook de zonsondergang direct meenemen. Het avondeten hebben we meteen maar genuttigd in The Village. De burgers en de pizza waren wel lekker maar vulde niet onze maag. Daarom maar ff wezen shoppen bij the General Store en daarna zijn we ons plekje wezen zoeken langs de Rim voor een goed uitzicht van de zonsondergang. Gaaf om zo de zon te zien ondergaan in de Canyon. Kortom weer een genietmomentje!

Na de zonsondergang koelt het wel snel af dat we snel naar de bushalte liepen. Bij de bushalte kwamen we in gesprek met een leuk Nederlands stel. We hebben lekker even gekeuveld in de bus en ze hebben Britt overtuigd dat Nijmegen echt een leuke studentenstad is -:). Op de camping namen we afscheid en liepen we snel naar onze camper. De verwarming aan en heerlijk douchen!!

Daarna hebben we voor de zekerheid toch maar de waterleidingen leeg gemaakt want er wordt toch een paar graden vorst verwacht. We nemen maar het zekere voor het onzekere!

Met die heerlijke dubbele dekens zijn we lekker warm in slaap gevallen. Morgen een spannende dag voor Britt en Marco. De helikoptervlucht over de Grand Canyon-:)

Mather campground plek 92

Weer: overdag 22 graden met zon en ‘s nachts onder het vriespunt