Dag 59 30042022 Sequoia NP

30 april 2022 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust hebben we heerlijk in de zon ontbeten! Heerlijk zo wakker worden en nu voor het eerst met z’n drietjes! Britt heeft vooralsnog (nog) geen last van een jetlag! Zal wel te maken hebben dat ze jong is hahahaha.

Nadat we het douchewater hebben geloosd en het verse water weer hebben aangevuld zijn we op weg gegaan naar de hoge bomen! Sequoia here we come!

We gaan eerst naar onze camping want die konden we nog niet reserveren! Het is daar First Come First Service. Het is nog vroeg in het seizoen en daarom zijn nog niet alle campings open! Na een uurtje kwamen we aan bij de camping. Nee he bordje “Campground Full!” Nee he het zou toch niet! De eerste plekken waren inderdaad bezet maar gelukkig aan het einde van de camping toch nog een een plekje. We hebben snel gereserveerd en daarna lekker een bakkie koffie en thee in de zon gedronken. De ranger kwam ook voorbij dus onze plek lag ook helemaal vast in hun systemen!

Echt een heerlijke plek met uitzicht op die mooie grote bomen.

Het was al bijna 12 uur dat we besloten om toch naar de grootste boom (qua volume) van het park te gaan kijken nl Sherman! Dat is nog wel een ritje van ongeveer 50 km! Tja alles is wat mooi is moet je een eindje voor rijden. De parkeerplaats was vol maar gelukkig hadden de Amerikanen de RV-plekken redelijk met rust gelaten! Hmmmm hier is het wel druk! en iedereen moet op de foto met de boom dat je in de rij moet gaan staan om een foto te maken! Ook wij (nou ja in eerste instantie alleen Angeliek) stond in de rij! Britt en Marco zaten lekker op een bankje de andere kant van Sherman te bekijken! Aan de voorkant van de rij stond ook een Nederlands gezin, dus we zaten al lekker in het Nederlands te kleppen! Dat kan hier toch mooi want de rest verstaat er toch niet van -:)! Het stel bleek uit ‘s Hertogenbosch te komen (wereldje blijft klein) en doen samen met hun twee zonen in de meivakantie het rondje SF en LA. Was wel ff gezellig om even in het Nederlands bij te kleppen en we hebben nog gegevens uitgewisseld. Kunnen we na onze vakantie bij de Lachende Vis in Den Bosch dat is halverwege Empel en de Maasboulevard waar zij wonen, een koffie en biertje drinken!

Aan het einde van de middag waren we weer terug op de camping! Fire- en grillmaster hebben een lekker vuurtje en BBQ gemaakt. Kortom een gezellig avondje! Het werd al snel kouder (We zitten inmiddels op ruim 6000 feet) dat we toch maar nog ff in onze camper zijn gaan zitten.

Azalea Campground Sequoia NP plek 51

Weer ochtend vlak boven het vriespunt en middag 22 graden en volop zon

Km gereden: 157 km

1. Carin:
    2 mei 2022
    Wat gezellig zo met Britt er bij! Veel plezier!