Dag 14 20230906 - Grand Teton

7 september 2023 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Het was maar goed dat we het tweede dekbed hebben gebruikt. Brrrrr het was goed afgekoeld in onze camper. Vanmorgen heel vroeg was het 5 graden. Vannacht wordt het met 7 graden niet veel warmer!! Maar hee het is september op ruim 1500m hoogte en vandaag stralend weer met ruim 20 graden!!!

Vandaag een relax dagje dat we het er lekker van nemen. Lekker uitslapen tot een uurtje of 8 en daarna lekker ontbijten met koffie in de zon buiten bij onze camper. Gewoonweg helemaal fantastisch-:)

Pas om 10 uur reden we de camping af om naar de graanschuren van de mormonen te gaan. Het was wel druk maar wel een mooi uitzicht met de Grand Tetons met blauwe lucht op de achtergrond. We hadden onze camper blijkbaar op een busparkeerplaats gezet dat hij niet in eerste instantie zijn passagiers kon uitladen! Daarna net zo lang gewacht tot het gepeupel weer de bus in moest. De chauffeur hebben we niet meer gezien hahaha.

Daarna door naar de Chapel of transfiguration. Daar waren we de vorige keer niet aan toegekomen. Dat is wel heel erg mooi. Een kruis met uitzicht op de Tetons. Moest wel ff een traantje laten!! Indrukwekkend!! De nabij gelegen Menors Ferry Historic District is echt een aanrader! Een goed begin van de ochtend!!
Het was inmiddels al tegen twaalven dat we aankwamen bij Taggert Lake. OK hier wel druk dat we langs de weg moesten parkeren. Prima optie dat we met de lunch ff lekker een soepje hebben gegeten. Angeliek helemaal blij. Ik ook hoor -:)

Daarna een lekkere wandeling van ruim 5 km gemaakt naar Taggart Lake. Onderweg nog ff gestopt voor 3 elanden in de bossen en een bold eagle die boven ons aan het patrouilleren was. Het eerste deel was ff een klimmetje maar het uitzicht was zeer de moeite waard. In de loop van de middag zijn we doorgereden naar onze camping!

Nadat we onze camper hebben geïnstalleerd zijn we naar de Lodge gelopen om een lekkere Jenny Lake lager te drinken. We hebben ook maar besloten om in de Lodge te gaan eten. Vanavond om 18 uur nog een ranger talk en daarna lekker relaxen bij onze camper. Spelletjes worden vanavond denk ik niet meer gespeeld dan het tellen van de Grizzly’s om in slaap te komen, alhoewel de halve liters bier ook wel gaan helpen. Arme campinggasten vannacht

Camping: Signal Mountain Campground plek 82 (loop 3)

Weer 7-21 graden met volop zon

Km gereden: zo’n 50 km

1. Jolanda:
    7 september 2023
    Wat mooi he die Grant Tetons, 7 jaar geleden geweest maar een foto hangt hier nog steeds aan de muur om van te genieten.
  2. Gerrie:
    7 september 2023
    Proost en geniet van deze mooie reis
  3. Marijke Bongers-Meulepas:
    7 september 2023
    Geniet ervan. Mooie natuur daar!!
  4. Liesbeth:
    7 september 2023
    Wat een prachtige foto's weer!