23 juli eventjes dan ...... In Nederland !!

23 juli 2015 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Donderdag 23 Juli Rocky Mountains
Vanmorgen om een uurtje of 8 vertrokken naar de Rocky Mountains. De weg door Rocky Mountain NP brengt ons op het hoogste punt van Amerika waar je met de auto kan rijden (nl: 3713m oftewel 12183 ft). Maar wat we verwachten smalle wegen en vol met gaten? Niets is minder. Brede  goed onderhouden wegen in het park waar je moeiteloos met een camper van formaat over heen kan rijden. We zijn het park aan de westzijde ingereden dat onze eerste stop bij Farview Curve. Wat een mooi uitzicht. Het lijkt wel de Alpen al zijn hier de meeste bergen ruim 4000m hoog. Na een aantal kleine fotostops hebben we de camper bij het Alpine Visitor Center geparkeerd. Hier hadden we een heel mooi uitzicht en konden we de Gemsen, steenbokken en herten mooi op de foto zetten. Het waaide wel heel hard dat het meteen koud aanvoelde.
Na een kwartiertje hebben we de weg vervolgd over de Trail Ridge Road. Helaas de Old Fall River Road mochten we met onze camper niet maken! Te steil en onverhard.
Uiteindelijk na vele stops zijn we doorgereden naar Glacier Basin waar we de camper hebben neergezet. Tijdens de weg er naar toe werd via digitale borden al aangegeven dat alle parkeerplaatsen vol waren en werd geadviseerd om vanaf 2 uur in de middag het maar opnieuw te proberen! maar ja Hollanders die we zijn gewoon doorrijden en op de parkeerplaats was het wel druk maar voor Campers bijna helemaal leeg! Dus mooi een plekkie. We waren wel verrast dat we een plek hadden aangezien we in andere parken altijd wel zagen dat gewone auto's gewoon op RV plekken gaan staan en dat we dan door moesten rijden!
Ook hier hebben ze de boel goed geregeld en rijden er pendelbussen naar belangrijke bezienswaardigheden. Al snel kwam de bus van de oranje lijn ons naar Bear Lake brengen. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt om het meer heen. Het was een wandelingetje van ongeveer 1 km maar als je het waarschuwingsbord mocht geloven waren we hier bezig met een serieuze bergwandeling met hellingspercentages van wel 14%. Uiteindelijk viel het wel mee en gold de waarschuwing alleen voor rolstoelgebruikers. Ik moet wel toegeven dat de Amerikanen er zeel veel aan doen om alles ook zoveel mogelijk toegankelijk te maken voor minder validen!
Daarna nog naar de Alberta Falls gewandeld en gekeken bij Glacier Point.
Rond een uurtje of twee zijn we met de bus teruggereden en hebben we de camper weer opgehaald. Rustig zijn we het park uitgereden en op naar Nederland! Nederland ligt ook in de USA en ligt op zo'n 100 km vanaf Denver. Het is klein plaatsje die in tegenstelling tot ons landje wel hoog ligt, nl. 2500m hoog! We zitten nu op onze laatste camping, de KOA camping bij Central city westelijk van Denver tegen de Rocky Mountains aan. We zitten nu tussen de Amerikanen zelf en we zijn verreweg de kleinste camper op ons terrein hahaha!! Sommige wonen hier ook permanent!!
Zometeen eten en alvast koffers gaan inpakken en dingen weg gooien. Morgenochtend de camper inleveren en op naar onze vlucht in etappes naar San Juan. Op naar de LOVEBOAT!!

1. Maria Meulepas:
    24 juli 2015
    O , ja dat plaatsje Nederland hebben wij toen ook aan gedaan was niks te zien. En in Denver kan je geweldig shoppen en er is een heel oude bekende boeken winkel super mooi , alles met de bus doen die maag id de winkelstraat alleen maar rijden en is gratis.
    Have Fun en nog een fijne cruise.