10juli van Page naar grand canyon

10 juli 2015 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vrijdag 10 Juli Page naar Grand Canyon
Nadat we gisteren met een mooie belevenis van de Upper Antilope Canyon in slaap waren gevallen waren we om 8 uur weer onderweg.
Gelukkig hoefden we geen boodschappen te doen maar we hebben voor de zekerheid nog wel even getankt. Snel op weg naar de volgende bezienswaardigheid de Horseshoe Bend waar de machtige Colorado rivier een mooie slinger (hoefijzer) maakt door het landschap. Het is wel een wandelingetje van 2.5 km vol in de zon maar het was zeker de moeite waard!
Daarna het gas erop naar de Grand Canyon. Gelukkig maar een ritje van 2 uur. We hebben onderweg nog wel even gedanst in de auto aangezien we toch even moesten wachten voor wegwerkzaamheden. Filmpje is wel leuk geworden hahaha. Zo rond 12 uur reden we de South Rim van Grand Canyon binnen. Onze eerste stop was bij de Desert View Watchtower. Zooooo wat een grote Canyon en zo mooi al die gelaagdheid van de rotsen. Helaas was het uitzicht een beetje wazig vermoedelijk door rook als gevolg van een klein bosbrandje. Wederom zeer indrukwekkend. Zo waren de stops bij Navajo-, Lipan-, Moran- en Grandview Point eveneens indrukwekkend ook door de wisselende kleuren en schaduwtinten. Na een aantal foto's zijn we doorgereden naar de Village. Hoezo druk jeetje alle parkeerplaatsen vol en wat een mensen. Tja er komen niets voor niets 5 miljoen bezoekers per jaar!! Na een kwartiertje rondrijden kwamen we aan bij Mather Campground, onze camping voor de aankomende twee nachten. Wat een mooi plekkie helemaal in het bos. Echt een kampeergevoel!
We hebben snel onze spullen gepakt en zijn met een van de shuttlebussen naar het Visitor Center gereden. Daar hebben we oa nog een hele mooi film gezien over het ontstaan van de Canyon, wildlife etc. Was zeer de moeite waard. Daarna zijn we snel maar iets gaan eten want vanavond willen we de zon onder zien gaan in de Canyon. Na het eten zijn we met de shuttle bus naar Yaki Point gereden. Doordat we er een uur voor zonsondergang al waren hadden we een mooi plekkie. Helaas waren we niet alleen maar het voelde wel alsof we even alleen op de wereld waren. De zonsondergang was inderdaad indrukwekkend zo mooi!! Heerlijk om mee te maken als een pas getrouwd stel!!
Na de zonsondergang weer terug naar onze camping. Gelukkig met een zaklantaarn aangezien het al pikkedonker was geworden. Het was inmiddels ook lekker afgekoeld dat we nog even lekker een kampvuurtje hebben gemaakt en met een glaasje wijn heerlijk met z'n tweetjes naar de sterren hebben gekeken. Echt een geluksmomentje!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willem en Clasien:
    12 juli 2015
    Tjonge jonge, het voor ons bijna niet meer bij te houden wat voor moois jullie beleven. Geweldige plaatjes in ieder geval en jullie persoonlijke verhaal lijkt ons nog mooier. Mis wel de foto van dat dansje.... die houden we dus ook nog te goed. Geniet lekker samen van dit geweldig avontuur. Liefs, Willem en Clasien.
  2. Marco en Angeliek Heres:
    13 juli 2015
    Dank je wel clasien en willem .

Video van het dansje komt op de app . Krijg hem helAas niet via de reislogger geüpload
  3. Carin:
    13 juli 2015
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Ennuh....dat dansje zie ik graag op de app