9 juli Upper Antilope Canyon ! Geweldig !!!!

9 juli 2015 - Glen Canyon National Recreation Area, Verenigde Staten

Donderdag 9 juli Upper Antilope Canyon
Na een lekkere avond hebben we heerlijk geslapen. We zijn beide wel wat verkouden maar dat krijg je met de snelle afwisseling van koud en warm!!
Om ongeveer 8:30 uur zijn we eerst naar de Wallmart gereden omdat onze kleine spiegeltje van de grote spiegel aan de rechterzijde gisteren er af was gevallen. We hebben het spiegeltje wel weer terug gevonden maar het glas was wel gebroken. Ja wij vinden wel een speld in een hooiberg hahaha.
Het spiegeltje kostte nog geen twee dollar dat Marco voor de zekerheid er maar nog eentje gekocht had. Je weet maar nooit. Daarna wilde we eigenlijk naar de Glen Canyon dam gaan kijken, maar we hadden net te kort de tijd omdat we om 11.00 uur moesten verzamelen voor onze tour door de Upper Antilope Canyon heen. Gelukkig hadden we de 11.30 fotografie tour al in maart geboekt. het bleek helemaal mutje vol te zitten maar gelukkig hadden we onze reservering en omdat we de lange fotografie tour hadden kregen we in de canyon overal voorrang om de mooiste foto's te maken.
De Upper Antilope Canyon is maar 90 meter lang en 40 meter hoog maar op sommige plekken maar een meter breed. Wat zullen we er van zeggen ...in een woord....
FANTASTISCH. we hebben nog nooit zo'n mooie canyon gezien en zijn dan ook de canyon uitgekomen met ruim 600 foto's verder. Juist om 11.30 uur is het bezoek het mooist omdat dan het licht precies in de canyon valt. Het was het dubbel en dwars waard en voor degene die na Amerika willen zouden we willen zeggen. Dit mag je niet overslaan en boek de tour van 11.30 uur. Hij is weleenswaar duurder dan de gewone tour maar je hebt ruim een uur langer de tijd en bij het maken van foto's heb je voorrang op de andere groepen. Dus gegarandeerd heb je de beste plekken voor de foto's !
Nadat we zijn bijgekomen van dit hele bijzondere fenomeen zijn we nog een kijkje gaan nemen in de Glen Canyon Dam. Marco als civiel ingenieur natuurlijk helemaal in zijn nopjes !  de dam is nagenoeg net zo groot als de Hoover dam. Erg leuke rondleiding en toen deze was afgelopen zijn we teruggereden naar de camping. Moe van alle indrukken.
We moeten nog eten gaan komen (19.00 uur) en misschien wel een potje duizenden. we hebben dit al 1 avond gespeeld maar kwamen erachter dat de stokken niet compleet waren . Dus de stand begint weer bij 0-0 ( hoewel angeliek al met 1-0 achter stond)
Groeten uit Page !

1. Maria Meulepas:
    10 juli 2015
    Wat een spannende verhalen , wij genieten van de verhalen en herkennen er veel vN dat maakt het dubbel leuk.
    Groetjes vanuit onomouc ook een super mooie studente stad , schoon en nog authentiek.
    Groetjes Jan en Maria
  2. Gerrie:
    10 juli 2015
    Lees iedere keer jullie verhalen, indrukwekkend wat een reis, maar sommige dingen herkennen wij.
    Groetjes uit het zonnige Sambeek
  3. Cees:
    11 juli 2015
    Geweldig dat klopt met prachtige kleuren en vormen! Heel veel plezier nog in de USA !
  4. Ellen:
    11 juli 2015
    Wow, wat heeft Amerika gevarieerde landschappen . Het lijkt wel of iemand kolossale speksteen heeft bewerkt. Ik heb weer zin om stenen te bewerken, maar zal moeten wachten tot na de vakantie. Veel plezier verder!
    Liefs van ons viertjes