30-06 Highway nr 1

30 juni 2018 - MacKerricher State Park, Verenigde Staten

We hebben, met op de achtergrond de zee, heerlijk geslapen. Tegen 8 uur kwam Jan ons wekken en binnen no-time zaten we heerlijk buiten te ontbijten in de zon. Maria had lekker eieren met spek gebakken. Met koffie en jus d' Orange en lekker vers brood een top ontbijtje!!

Tegen half 10 reden we de camping af richting Highway 1. Wooowww wat een mooie maar wel een smalle en bochtige weg langs de kust. Lichtblauwe lucht en donkerblauwe zee. Wat een plaatje. Onze eerste stop was bij Saltpoint State Park waar we aan de kust de Taffoni rotsen zagen. In de zee ook aalscholvers en de zeeleeuwen lagen lekker te zonnen.

Daarna weer getoerd op Highway 1. De ene uitzicht was nog mooier dan het andere uitzicht. Aan het einde van het park hebben we nog lekker geluncht buiten en zijn we doorgereden naar Point Cabbrillo waar we de oude vuurtoren hebben bekeken. De vuurtoren is van 1909 en nog steeds in actieve dienst. Er omheen hebben ze de oude huisjes gerenoveerd en kun je ze huren. Het liep al tegen 5 uur en we begonnen al honger te krijgen. Een goed idee om dan de Safeways van Port Bragg binnen te lopen -:). Je raadt het al onze boodschappenkarretje lag in mum van tijd vol met lekkere dingen!!

Kortom een lekkere BBQ met wijn en bier met als afsluiter een avondje rikken. Kortom veel gelachen en super afsluiting. We deden volgens mij het licht uit op de camping hahaha