07-07 South Beach - Cannon Brach

8 juli 2018 - Cannon Beach, Oregon, Verenigde Staten

Om 9 uur stonden we al lekker op het strand bij onze camping. Ondanks de lage golven lagen er al veel surfers in het water!! Het strand begon al aardig vol te lopen. Gezien de lucht en de zon wordt het een stralende dag!
Onze eerste stop was bij Devils Punchbowl waar bij vloed en harde wind het water omhoog wordt gespoten. Helaas was het bij ons eb. Desondanks een mooi uitzicht. In de verte zagen we diverse grijze walvissen die soms omhoog kwamen voor wat verse lucht!! Bij Otter Crest hadden we nog beter uitzicht op de walvissen. Doordat we vandaag toch 200 km moeten rijden en het verlangen om nog even op het strand te zijn, zijn we toch maar doorgereden.
Tegen 13 uur waren we bij Cape Kiwanda waar we met pijn en moeite een parkeerplaatsje hebben kunnen vinden. Ooohh heerlijk ff de duinen over en dan heerlijk op een zandstrand. Ook hier weer een grote rots aan de kust. We hebben meteen onze lunch genuttigd!!
Om 15:30 uur waren we in Cannon Beach. Pfffff wat een drukte. Het lijkt wel Noordwijk tijdens een mooie zomerse dag. Het was geen doorkomen aan. De camping lag aan de andere kant van het dorpje. Na ff een relaxmomentje op de camping, ff een wasje gedraaid zijn we om 18 uur lekker via het strand naar het dorpje gelopen. De fish & chips smaakte heerlijk evenals het ijsje als toetje. Marco en Angeliek zijn nog ff naar de zonsondergang op het strand wezen kijken. We verlaten nu definitief de kust van Oregon en gaan nu naar de bergen!!

Oh ja onze waterheater is alweer kapot!! en uiteraard weer geen service van de Helpdesk. Tis namelijk weekend!!! En het telefoontje werd opgenomen in Nieuw-Zeeland. Ja de 24 uur bereikbaarheid is goed geregeld. .nu nog de rest.
Ach het is vandaag weer mooi weer dus we gaan weer lekker genieten!!