01-07 MacKerricher State Park - Redcrest

1 juli 2018 - Humboldt County, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht slapen tussen de bomen en op de achtergrond de zee hebben we weer lekker ontbeten in de zon. Kortom weer een super begin van de dag. Vandaag rijden we richting de reuzebomen, de Redwoods ofwel de kust van mammoetbomen genoemd. Deze Redwoods worden hoger dan de Sequoia's. De meeste bomen zijn hoger dan 100m en vaak ouder dan 2000 jaar!!

Maar eerst nog 70 km genieten van de mooie kust van Californië. Onze eerste stop was bij Humboldt Redwoods State Park waar we de Avenue of the Giants hebben gereden. Wat is dat mooi om te rijden onder de takken van die grote bomen. Het was inmiddels al ver over twaalf uur dat we bij Franklin Grove hebben geluncht. Een heerlijk soepje met brood. Jan had inmiddels een praatje gemaakt met wat mede bezoekers. Hij kreeg nog een boek over het Amerikaanse geloof!!. We zullen er zeker nog een keertje naar kijken -:)

In de middag hebben we diverse stops gemaakt langs de Ave of the Giants. Wat indrukwekkend die bomen. Je ziet soms ook wat de blikseminslagen doet met die bomen. Je krijgt soms merkwaardige vormen. We staan vandaag bij Ancient Redwoods RV Park midden in het park. Een hele mooie camping waar we hartelijk werden ontvangen door de eigenaren. Als snel zaten we weer aan de wijn/bier en BBQ. We waren net klaar met eten toen een van onze mede campinggasten met een fles wijn naar ons toe kwam. Ze vonden het zo leuk dat er Nederlanders op de camping waren. Ze was bang dat door Trump bijna niemand meer op vakantie wil naar Amerika. We hebben dit de afgelopen weken vaker gehoord. Ze vragen dan hoe ze overkomen!!...heel apart!!. Over het algemeen zijn de Amerikanen die wij gesproken heel vriendelijk en belangstellend!!!...heel mooi!!

De avond hebben we weer afgesloten met Rikken. Het waren spannende potjes en verhitte discussies -:). Kortom we vermaken ons prima