26-06 Mammots Lake - Yosemite

26 juni 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

We zijn vandaag 3 jaar getrouwd...altijd weer een mooie mijlpaal. Dank voor jullie felicitaties echter er zijn wel betere dagen geweest!!

Toen we gisteravond aan de BBQ zaten in Yosemite, belde Jan en Maria op dat de portemonnee van Jan nog bij de Security ligt op het vliegveld van Houston. Het was een beetje chaotisch met overstappen!!! Helaas zaten er ook allerlei pasjes, creditcards in en natuurlijk ook het rijbewijs. We hebben daarom gisterenavond ook contact gehad met Travelhome onze reisorganisatie waar we bij geboekt hebben. Vanmorgen de 27e hadden ze samen met Roadbear gelukkig een oplossing gevonden dat ik de camper van Jan en Maria mag rijden en Angeliek onze camper. Maria zou eventueel ook nog kunnen rijden. Inmiddels zijn de pasjes geblokkeerd en staan wij garant. Geeft nu een beetje rust!!

Vanmorgen begon onze dag ook niet goed aangezien voor de 2e keer onze waterheater kapot is gegaan. Hij heeft het precies 13 dagen gedaan!!! Aan de helpdesk van Roadbear heb je dan ook niet zo veel. Die zeggen doodleuk dat je maar maar San Francisco moet rijden (700 km verderop). We dachten dat het toch ergens moet lukken om te repareren maar dat blijkt toch onmogelijk. Of Monteur ziek, Of wij doen geen reparaties aan huurcampers etc. Er zit dus niks andersop om voor warm water de voorzieningen op de campings te gebruiken en vrijdag als we Jan en Maria ophalen de boel te laten repareren. Daarnaast ben ik vanmorgen door mijn enkel gegaan (Gaat gelukkig beter) en Angeliek is bij een wandeling naar de douche ook gevallen (gelukkig alleen wat schaafwonden). Al met al lijkt het allemaal mee te vallen.

Maar het is gelukkig niet alleen maar kommer en kwel vandaag. Als je dan in het begin van de middag de Tioga Pass oprijdt en dan de steile hellingen en typische bergen van Yosemite ziet dan gaat je hart wel sneller kloppen. Half Dome in de zon en blauwe lucht wooowww en natuurlijk El Capitain aan het begin van Yosemite Village....dat is wel genieten!!
We staan nu op de camping Upper Pines en we staan in de buurt van Half Dome. Wel gaaf om nu midden in Yosemite te staan. De BBQ was heerlijk zeker de lekkere KEBAB die we gehaald hebben in de supermarkt van Mammots Lake. Met een lekkere Kendall Jackson hebben we onze huwelijksdag nog een beetje kunnen vieren.

Wij zijn blij dat alles weer redelijk goed gaat. We kijken er naar uit om met Jan en Maria het laatste deel van onze vakantie te vieren en samen lekker te genieten van de westkust van Oregon en Washington.

1. Brechje Lubse:
    28 juni 2018
    Jeetje wat een verhaal. Fijn dat eea weer op de rit raakt, dat geeft rust en weer mogelijkheid tot genieten. Veel plezier verder samen
  2. Marijke Nieuwenhuis:
    29 juni 2018
    Dat is erg voor Jan en Maria! Hopen toch dat jullie een mooie vakantie samen hebben!!!
    Groetjes uit Geffen.
  3. Maria Meulepas:
    29 juni 2018
    Ja alles weer op de pootjes, komt goed wij hebben toch een paar hele mooie dagen in San Francisco gehad. Gelukkig kan ik ook geld pinnen.
  4. Femke Meulepas:
    29 juni 2018
    Ha pechvogels, wel goed geregeld zeg van die camper👍.
  5. May en Corry Derks:
    29 juni 2018
    Ja wat een pech allemaal maar nu op naar gezellige dagen samen. Veel plezier!!
  6. Willem en Clasien:
    29 juni 2018
    Beetje laat maar alsnog proficiat met jullie trouwdag. Wat een story. Maar zoals altijd blijven jullie optimistisch en zoeken naar oplossingen en dat is aardig gelukt.
  7. Y u r i:
    29 juni 2018
    gelukkig weer alles op orde. Veel plezier aan de westkust route, sla vooal Ecola State Park niet over, net ten noorden van Cannon Beach. Schitterende kust met pinnacles. En vooral het spooky fairytale bos daar, kan zijn dat je er met je camper niet in mag dan maar ff lopen :-)