03-06 Rocky Mountains NP - Boyd Lake State Park

3 juni 2018 - Loveland, Colorado, Verenigde Staten

Het was gisterenavond en vannacht flink afgekoeld dat we lekker met de geur van vuurkorven in slaap vielen. We waren voor 6 uur wakker maar we waren zeker niet de enige hahaha. Amerikanen zijn op campings altijd vroeg op!! Na een lekker ontbijtje en uitzicht op de bergen geneveld in het opkomende zonlicht zijn we naar het busstation gereden. Onderweg hebben een kleine beer (cub) gespot en elk's! Wat een goed begin ! Bij de park & ride hebben we de shuttlebus gepakt richting Bear Lake! We waren vroeg dus er was nog voldoende plek om te parkeren ! In de ochtend hebben we een zeer mooie wandeling gemaakt langs Bear Lake, Nymph Lake en Dream Lake. Het laatste stuk moesten we nog door de sneeuw!! Wel een mooie belevenis en wat een vergezichten. Daarna weer de camper gepakt om lekker te lunchen op het hoogste punt van onze vakantie, nl. bij de Alpine Visitor Center op 3595m. Wooww wel een mooi gezicht met al die sneeuwwanden. Het is de hoogste weg in amerika de trail ridge genaamd door de rocky mountains national park ! De weg was overigens zeer goed te berijden alleen wel een beetje veel wind. Na de hotdogs zijn we weer naar beneden gereden aangezien de lucht al snel betrok en er gewaarschuwd werd voor onweer. Na een half uurtje rijden kwamen we aan op een uitkijkpunt waar we in gesprek kwamen met een leuk Amerikaans stel uit Idoha. Onze camera's waren er niks bij maar ze gaven ons nog wel een leuk tip om ook Grand Teton nabij Yellostone NP te bekijken vanaf de Idaho kant! Om 2 uur namen we afscheid om naar onze camping in Boyd Lake State Park te rijden. Gelukkig konden we binnendoor via de 34 easy en hoefden we niet om te rijden. Deze weg is een jaar afgesloten geweest als gevolg van aardverschuivingen en modderstromen. Tijdens de rit begrepen we waarom. Wooww een mooie nieuwe weg door de canyon heen. Ik moet zeggen een sterk staaltje Amerikaans wegenbouw. De weg lag er strak bij en reed zeer comfortabel. Om 16 uur waren we bij de camping en hebben heerlijk gerelaxt en een lekkere zelfgebakken steak genuttigd. En nu zitten we nog heerlijk buiten. We hebben nog geen tijd gehad om te duizenden...wie weet vanavond -:)