04-06 Boyd Lake State park - Custer State park

4 juni 2018 - Custer State Park, Verenigde Staten

Het begint te wennen... ook vanochtend waren we om 6 uur wakker met mooi weer en strak blauwe hemel. We hebben relaxed ontbeten , en camper schoongeveegd. Om 7.45 waren we gereed voor vertrek voor een lange etappe naar custer State park ( circa 510 km) . Eerst hebben we nog even wat boodschappen gehaald die we waren vergeten en hout voor de vuur korf ! dat laatste mag zeker niet ontbreken ! Het eerste deel gaat voorspoedig over de Interstate en het 2e deel was iets minder . Onze melk is vanzelf slagroom geworden van al dat geschud ( slecht wegdek) . We durven geen fles met prik open te draaien omdat we het vermoeden hebben dat we dan kunnen gaan schoonmaken ..

Het landschap in Wyoming en South Dakota is heuvelachtig maar wel groen ! Steeds meer in de richting van custer State park zien we mooie rotsen en wordt het meer heuvelachtiger. Om 1700 draaien we de camping op ( blue Bell campground) en het weer is prachtig !

We gaan rustig alvast proberen de BBQ aan te krijgen in de vuurkorf en met de nodige aanmaakspiritus en hout lukt het om de briketten heet te krijgen en leggen we de heerlijke steaks en  groente spiesen op de BBQ . Jammie !! Gelukkig hebben we ook Corona’s ingeslagen en uiteraard gaan de flesjes open. Wijn hebben we helaas nog niet omdat in Colorado er geen sterke drank mag worden verkocht in de supermarkt, en we de liqour store nog niet hebben opgezocht . Daar gaat komen dagen verandering in komen !

Op dit moment zitten we bij het kampvuur te genieten van het mooie uitzicht . Om 9 uur is er nog een ranger talk en daarna gaan te oogluiken dicht 😉!

Oja het is trouwens 1-0 voor Marco met duizenden . Ik ben compleet ingemaakt 🤔🤔!

1. Petra Webb:
    5 juni 2018
    Leuk om je verslagen te lezen! Tip van ons aangezien we iedere week het land doorcrossen en het meegemaakt hebben: sla alle flessen en potten, tubes rechtop op. Door het verschil in druk door hoogteverschil waar jullie doorheen rijden heb je minder kans dat de inhoud eruit knalt via de bodem. Geldt ook voor shampoo, we hebben geregeld een tas vol dus wij doen de flessen altijd in een plastic zak in de tas dan word niet de hele tas smerig.
    Fijne vakantie! Xxx
  2. Willem en Clasien:
    5 juni 2018
    Wat een leuke plek om te overnachten. Jullie maken ons nieuwsgierig naar het spelletje duizenden. Mogen jullie ons leren als we jullie ooit nog eens zien:)
  3. Martijke van Laarhoven:
    6 juni 2018
    Het zijn weer prachtige plaatjes?!!(of niet Marco 1-0)
    Drank en een hobbelige reis dat doet me denken aan hoe James Bond zijn vodka martini altijd drinkt "SHAKEN not stirred". Wat een gave ervaringen🤗
  4. Rudo:
    6 juni 2018
    jullie beginnen steeds meer op "echte Amerikanen" te lijken :-)
  5. May en Corry Derks:
    6 juni 2018
    Groot gelijk lekker relaxen!!
  6. Ellen:
    6 juni 2018
    Geen kip te zien op de foto's. Misschien op de barbecue?
    Wat een vrijheid!