02-07 Redcrest - Jedediah Smith Redwood State Park

2 juli 2018 - Jedediah Smith Redwoods State Park, Verenigde Staten

We werden wakker met het goede nieuws dat Meike en Britt over zijn. Goed gedaan dames!!! Daarna weer een heerlijk ontbijtje in de zon. Het is echt de afgelopen weken stralend weer geweest!! en nu ook weer.
Aangezien alle voorzieningen aanwezig waren hebben we meteen alles gedumpt en weer aangevuld!! Onze campers zijn weer klaar voor vertrek. Angeliek kwam in gesprek met de eigenaar van een hele mooie houten campertrailer. Hij was pas een paar weken oud. Woooowww zo mooi afgewerkt!! Het blijkt dat het ook hun woning is!!

Het was al bijna 10 uur voordat we pas vertrokken. We reden vanaf de camping meteen weer de Ave of the Giants op!! Onze eerste stop was bij de Grief French Bell Grove. Het blijft indrukwekkend die grote Redwoods. Daarna zijn we doorgereden naar Eureka; boodschappen doen!! Met 4 man ben je snel door de voorraad heen hahaha. Angeliek had de route naar de Safeway al gepland. Helaas zijn ze daar nog niet ingericht op toeristen met campers. Alleen maar autoparkeerplaatsen. Uiteindelijk hebben we ze maar geparkeerd op grote vlakken Niet Parkeren. Ging helemaal goed!! We waren al weg voordat ze het in de gaten hadden denk ik!!
De middaglunch was weer lekker in de buurt van het strand bij Clambeach!! Hmmm wederom een lekkere lunch!!. Wel gezellig zo lunchen met z'n viertjes. Daarna de weg langs de kust vervolgd naar Priairie Creek waar we de mooie Big Tree loop hebben gewandeld. Ook hier weer die mooie Megabomen!!!! Het was inmiddels al over 5 uur dat we snel weer in onze campers klommen om de laatste 65 km naar onze camping af te leggen. Highway 101 bestond op dit deel grotendeels uit bochtige wegen zonder inhaalmogelijkheden. Tevens veel wegwerkzaamheden waar soms maar 1 rijstrook voor beide kanten beschikbaar was. Het was niet zo heel fijn rijden maar we hebben ons niet gek laten maken door de rare capriolen die sommige Amerikanen uitvoeren!!. Uiteindelijk waren we iets na 6 uur op onze camping in Jedediah Smith Redwoods State Park. Tot onze verrassing meldde ze dat ze onze vooraf geboekte plaatsen de afgelopen periode opnieuw hebben ingedeeld en dat de 27 feet camper van Jan en Maria er waarschijnlijk niet inpast!! Ja lekker dan en nu??? Het antwoord; je zou het kunnen proberen en anders maar een andere camping zoeken!!!
Uiteraard laten we ons niet zomaar wegsturen en inderdaad met goede aanwijzingen van de anderen kon ik de camper toch goed parkeren.

Ooohhh heerlijk kamperen tussen die grote Redwoods. Echt gaaf om mee te maken. Helaas ging de BBQ door de hoge vuurkorf niet echt goed maar de koekenpan bood uitkomst. We hebben nog wel even gerikt maar om half 10 ging bijna bij iedereen het licht uit zodat we lekker zijn gaan slapen.