Dinsdag 7 juli Bryce NP

7 juli 2015 - BRYCE, Verenigde Staten

Gisterenavond hadden we nog een lezing van een Ranger over Zion NP. Ze had het voornamelijk over Flash Flood! Dit gebeurt regelmatig aangezien de Virgin River helemaal niet zo onschuldig is als het lijkt. Door de vele vertakkingen wordt regenwater heel snel afgevoerd en worden wandelaars in de buurt van de beekjes en de rivier lopen heel snel verrast door het hoge en snelstromende water. De afgelopen decennia zijn hierdoor al 11 mensen verdronken. Afgelopen zondag hadden ze een kleine flash flood vandaar dat ze geen risico hebben genomen en maandag de Canyon uit voorzorg hadden gesloten. Met deze gerustellende gedachte zijn we maar gaan slapen.
Vanmorgen uitgeslapen! !!. We zijn pas om 8 uur vertrokken. Op naar de beruchte tunnel van Zion NP. We kregen een beetje een rendez vous met de Homertunnel in NZ!! Gelukkig ook hier eenrichtingsverkeer dus geen problemen. Met een gangetje van 25 mph en met de camper in het midden van de weg. Ging prima!!
Daarna zijn we op ons dooie gemakkie naar Bryce NP gereden. We waren er al tegen 11 uur. Bij het inchecken merkte Marco op dat hij zijn rijbewijs en creditcard kwijt was....dat overkomt mij nooit!! We dachten beide dat deze nog bij de ingangscontrole van Zion NP moest liggen en dat de Ranger deze per ongeluk niet had teruggeven! Wat nu?? Uiteindelijk het alarmnummer van Zion NP gebeld en ze gaven aan niks gevonden te hebben!!..Nee hè. Voor de zekerheid nog maar eens goed in onze camper gekeken en jawel tegen de zijkant van een van de opbergvakjes lagen de passen Yes...Yes...Yes...Gelukkig maar!!

Met een goed humeur zijn we in de middag mee gegaan met de Rainbow Point Tour. Met de bus onder begeleiding van een gids langs alle hoogtepunten van Bryce NP. Het is hier zeer wisselvallig en koud voor Amerikaanse begrippen 19 graden heerlijk!!
Wooowww wat is dit ook weer een gaaf park met ruige rotsen en geel en rode kalksteen. Zo mooi heb ik Marco het nog nooit gezien. Vooral Bryce Point is overweldigend en indrukwekkend!!. We gaan dit morgen nog beter bekijken door er doorheen te lopen. We zitten nu heerlijk in onze camper want het komt met bakken uit de lucht. De ene na de andere onweersbui komt over ons heen. Gelukkig koelt het wel lekker af dat we niet met de airco aan hoeven te slapen.
TOT SNEL liefs van ons

1. Maria Meulepas:
    8 juli 2015
    Leuk om weer jullie verhaal te lezen en o zo herkenbaar.
    Bryce is vonden wij moor als de Grand Canion.
    Je kunt schitterend wandelen in bryce super mooi het indianenpad naar beneden.
    Wij vandaag de laatste dag in Bratislava en morgen naar Oloumouc. Met de boot over de Donau naar Wenen geweest is schitterend maar helaas we kwamen van de boot en de eerste regendruppels van onze vakantie stortte over ons uit.Verder maken we het uitstekend en een knuffel van ons Jan en Maria