24-06 Mammoth Lakes

24 juni 2018 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Aangezien er in Nevada nog steeds een hittewaarschuwing van kracht is en wij vandaag grotendeels door Nevada reizen, zijn we om 7 uur vanochtend vertrokken. Het is een wijs besluit geweest om niet in de camper te overnachten. Vanmorgen toen we vertrokken was het nog ruim 28 graden. Het eerste uur ging zo voorbij dat we al snel de skyline van Las Vegas zagen. De startbaan van Nellis Air Force Base lag er ook mooi bij in de zon. Helaas is het zondag dus weinig activiteit in de lucht.

Via de westelijke rondweg van Las Vegas kwamen we aan bij US95 die ons oostelijk langs Dead Valley leidt. In Las Vegas hebben we onze brandstoftank volgegooid en konden we onze weg verder vervolgen. In Beaty hebben we een broodje gegeten en hebben we voor de zekerheid weer getankt. Daarna de Nevada 266 genomen (Volgens kenners het beste te rijden). Inderdaad een mooie weg die opnieuw geasfalteerd was en ons over de Lida Peak bracht wat een mooi uitzicht gaf op het gebied.

Uiteindelijk kwamen we via Neveda 264 en US6 op de weg richting Mammoth Lake en Yosemite waar we niet zover uit de buurt zijn. Inmiddels zijn we in Californië en moesten we ons melden voor een inspectie. Dat geldt voor alle voertuigen. Californië is blijkbaar streng voor de invoer van groenten en hout. Een vriendelijke politieagente bekeek ons hout en dat was OK. Kunnen we vandaag lekker weer fikkie stoken.

Het laatste deel bracht ons bij Mammoth lakes. Een klein ski dorpje. Over de bergen hangt nu een gloed van een bosbrand iets verderop bij Devils Postpile. Hebben wij geen last van op onze camping.

Raar maar waar we zitten nu met een lange broek en trui buiten onze camper. Weliswaar zitten we nu op 2650m hoogte en 575 km verder maar beter dit dan de hitte. Lekker de haard aan en een wijntje erbij. Morgen lekker wandelen in de buurt.

Oja om half acht avonds is de fles wijn leeg 😎. Terwijl die pas om half zeven werd ontkurkt 😉😉! We hebben heerlijke achtergrond muziek van Spotify... sitting on the dock of the bay....