20-06 Antelope Canyon en White Pocket

20 juni 2018 - White Pocket, Arizona, Verenigde Staten

We waren vanmorgen nog vroeger wakker dan normaal. We zitten nu in Arizona waar het een uurtje eerder is....dus dat betekent dat het 4:45 uur in de ochtend al licht is!! En om 6 uur begin het al flink warm te worden in de camper. Maar goed we beginnen al een beetje te wennen aan het hete weer -:)

Om de tijd te doden tot 11 uur hebben we nog even de Glen Canyon stuwdam bezocht (blijft wel een indrukwekkend bouwwerk) en hebben we ff rondgekeken in de kleine winkeltjes in het centrum.

Iets over half 12 waren we als fotografietour in de Upper Antelope Canyon. Net als in 2015 weer een top uitje. Het is zo'n gave Canyon met al die kleuren!!
Maar ja inmiddels is het nu bijna net zo druk als in de Grand Canyon. Het is gewoon niet zo leuk meer met zoveel mensen in de smalle Canyon. Gelukkig worden de andere groepen wel tegengehouden zodat je met de juiste lichtinval wel hele gave foto's kan maken en kan genieten van de kleuren en bijzondere vormen. Tegen 14 uur waren we weer terug en moesten we nog ongeveer 30 km terugrijden naar Paria Outpost waar onze tour naar White Pocket zou beginnen. We zouden dit eerst de 19e doen maar er ging iets mis met de communicatie dat we het nu achter de Antelope Canyon plakken. Wel een druk programma!

Tegen kwart voor 3 werden we welkom geheten door het echtpaar die 25 jaar geleden zelf de B&B hebben gebouwd en vaak tours doen in het gebied rondom de White Pocket. Na veel drinken te hebben ingeslagen reden we met z'n drieën (wij en de eigenaar) tegen 15 uur weg. Grotendeels over onverhard en ruw terrein dat veel vergt van een 4x4. Tegen 17 uur kwamen we aan bij White Pocket. Woooowww wat een gebied zo mooi vooral in het avondlicht. Dit is echt het meest bijzondere wat we gezien hebben. Het is met geen pen te beschrijven. Zulke mooie kleurrijke rotsformaties die met een ondergaande zon steeds van kleur veranderde. We hebben ongeveer met z'n drieën 3 uur rondgelopen en geklommen. We kwamen niemand tegen!! Op een gegeven moment kun je niets meer opnemen want alles is zo mooi!!. Tegen 8 uur waren we weer bij de auto en had de eigenaresse heerlijke sandwiches en koekjes klaargemaakt. Kortom een superavond verzorgt door 2 lieve mensen. Top top top!!

1. Maria Meulepas:
    22 juni 2018
    He vroege vogels , dat is volgende week wel anders 4.45 dat redden wij echt niet.😭😭
  2. Gerrie:
    22 juni 2018
    He Maria dat valt me tegen van jullie😂
  3. Brechje Lubse:
    23 juni 2018
    Beter dan zo heel vroeg 🤪
    Wat een gave foto’s🤩
  4. Ingrid: