07-06 Spearfish - Buffalo bill State park (Cody)

7 juni 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag een lange reisdag van bijna 600 km om in de buurt van Yellowstone te komen. Vanmorgen  om 6.00 uur opgestaan  zodat we genoeg tijd hadden om te douchen, te ontbijten en de watertank te vullen. Goed gevuld draaiden we de I90 op richting Buffalo City...een tochtje van ruim 200 km. Na ongeveer 50 km zijn we van chauffeur gewisseld en heeft Angeliek ook haar eerste km gemaakt. Na een koffiebreak en een tankstop waren we in de middag aan de voet van de Bighorn Mountains. Na een broodje met soep zijn we over de toppen van de bergen gereden. Dachten we dat we al het wild al hadden gezien, stonden er in de berm een aantal Elanden (Moose) en onderweg stak er ook nog een Yellow belled Marmot de weg over. Wooww wat een mooie rit en uitzicht. De Shell watervallen (nee ze zijn niet gesponsord) waren een mooie afsluiter. Nog 150 km te gaan naar Cody aan het begin van Yellowstone!!
Al snel betrok de lucht en binnen no time reden we zo'n supercell in waarvan we dachten dat er zo een tornado uit kan ontstaan. Een paar dagen geleden is er bij ons in de buurt wel een tornado geweest volgens NU.nl. Gelukkig viel het mee en bleef het beperkt tot harde wind en veel regen. Met al die windstoten een geconcentreerd ritje. Nabij Cody klaarde het gelukkig op dat we een super mooi uitzicht hebben over Buffalo Bill State Park en het meer. Het haardvuurtje gaat bijna uit en het is al donker. Morgen Yellowstone!!!

1. Maria Meulepas:
    11 juni 2018
    Jammer, je kunt nu niet de Rodeo show te Cody (cody het middelpunt van de rodeo)