21 Juli Onderweg van Yellowstone naar de Rocky Mountains

21 juli 2015 - Riverton, Wyoming, Verenigde Staten

Helaas we moeten vandaag Yellowstone NP verlaten om op tijd in Denver te zijn vrijdag..snik...snik...snik. Maar voordat het zover is zijn we nog even wezen kijken naar de Upper Falls in de Grand Canyon van Yellowstone NP. De zon scheen en de lucht strakblauw dus hele mooie foto's. Daarna doorgereden naar Mud Volcano waar we nog mooie modderpoelen hebben gezien. Opeens werden we opgeschrikt doordat er een bizon heel dicht bij het wandelpad stond. Hij had jeuk aan zijn kop en hij gebruikte een jonge dennenboom als krabber. We konden hierdoor mooie foto's maken. Overigens op de weg daarvoor stond een hele grote kudde te grazen. De bizons liepen gewoon over de weg wat meteen tot file leidde. Dit is typisch Yellowstone; files voor overstekend of passerend wild!! De tijd ging snel dat we aan het einde van de ochtend toch de vaart er in moesten krijgen en op doorreis gingen. Tegen de middag waren we Yellowstone uit en reden we via de mooie toeristische route door Soshone National Forrest naar Cody. Bij de plaatselijke MAC hebben we wat gegeten en hebben we de camper volgegooid met benzine, zodat we weer een aantal miles kunnen rijden. Vervolgens zijn we via Highway 120 doorgereden naar Thermopolis en onze camping Owl Creek bij Riverton. Volgens TripAdvisor een goede camping. De camping is wel heel eenvoudig maar met wel alle voorzieningen en schone douches en toiletten en zeer snel Wifi. Toch bijna een van de primaire levensbehoeften toch!!..
Maar het leukste is de eigenaresse Dee van de camping, die was al blij dat er Nederlanders en Duitsers kwamen helemaal goed. Maar daarnaast is ze een zeer grote fan van de Tour de France. De TV in de game room herhaalt continue de laatste etappe!!. Ze wist ook meteen te benoemen dat Gesink 7e stond en Mollema 9e. Ze vertelde dit met zo'n enthousiasme dat ik tegen haar zei dat ik iets uit de camper moest halen. Rudo je hebt mij dat shirt van de Tour de France gegeven maar ik vond dat ik haar daar nog een groter plezier mee doe. Marco overhandigde deze gift aan haar en we hebben nog nooit zo iemand gezien die zo blij kan zijn van een cadeautje!!. Echt helemaal geweldig. Ze zei dat ze nog iets ging doen als tegenprestatie mss krijgen we wel pie mee voor onderweg
We zitten nog even lekker buiten met de invallende duisternis. Morgen een lange dag en dan zijn we in de Rocky Mountains!!

1. Rudo:
    22 juli 2015
    Tja daar gaat dat collectors item. Helemaal speciaal naar Parijs gereden om het te bemachtigen om het vervolgens weg te geven voor een stuk taart (was zeker de moeder van armstrong, let op dat stukje pie, misschien zit er wel epo 6 in )