Dag 57 28042022 Yosemite Deel II !

28 april 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag worden we wakker en is de lucht weer strak blauw maar het is nog wel een beetje koud. We verzetten onze picnickbank zodat deze in de zon staat en eten toch buiten. Is het zonnetje is het lekker. We hebben alleen een beetje opstart problemen. Om tien uur vertrekken we voor onze wandeling ! Een uurtje later dan gepland maar het bedje was lekker warm. Nadat we nog even gedag hebben gezegd en afscheid hebben genomen van onze gezellige buurtjes zijn we op stap gegaan.

We gaan vandaag de Mist trail lopen naar Vernal Falls. Omdat de bussen in Yosemite maar beperkt rijden lopen we vanuit de camping. Echter bij het begin van de trail komen we er achter dat de foto camera nog in de camper ligt…. Toch maar even terug gelopen en de camera gehaald.  We merken dat dit een zeer populaire trail is en het is dan ook druk !

Direct bij het begin van de Mist trail gaat deze redelijk stevig omhoog en dat blijft zo het hele pad. We stoppen onderweg nog bij de Vernal Bridge en na deze korte tussenstop lopen we door. Het eerste deel van het pad is daarna nog geplaveid, echter de laatste 500 meter zijn alleen onregelmatige trappen die ook nog nat zijn van het opspattende nevel van de Vernal Falls. Ook is het file lopen tot we bij het uitzichtpunt zijn. We zijn goed voorbereid en hebben onze jassen aangetrokken. Dan kan je ook direct zien wie niet is voorbereid en nat weer naar beneden moet. Enige nadeel is dat we de fotocamera maar in de tas laten zitten. Het is zonde als de lenzen van de camera nat worden. En met de IPhone fotos maken gaat ook prima !.

Het is een prachtige wandeling en samen met de aangename temperatuur en strakblauwe lucht en een geluksdag!. In de middag hebben we lekker bij onze camper in de zon gezeten met een toastje met zalm en wijntje erbij. Het leven is zo lekker op deze wijze ! In de avond hebben we nog de firepit aangestoken om de overgebleven houtvoorraad van de buren op de stoken -:). Tegen 22.00 uur zijn we naar bed gegaan.

Uiteraard hebben we in de avond nog even contact gehad met mijn zus en Britt. Die waren inmiddels op weg naar de Luchthaven Schiphol. Morgen komt Britt naar Amerika toe en gaan we gezellig met zijn drietjes de komende 17 dagen verder rondreizen !

Overnachting: Upper Pines Campground plek 53 Yosemite Village

Weer 17 graden met volop zon

Km gereden: 0

1. Nicole:
    30 april 2022
    Ohhh zo herkenbaar!
    Heerlijk om mee te genieten
  2. Carin:
    30 april 2022
    Wat een mooie foto’s weer! Kijk daar Marco als een echte viking hout hakken 🪵 😀.
    Super tof dat Britt komt om 17 dagen mee te reizen. Veel plezier!