Dag 56 27042022 Yosemite deel I

27 april 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Lekker met de wind wat door de bomen waait wakker geworden in Yosemite! Weer een heerlijk zonovergoten dag. De temperatuur was al zeer aangenaam dat we buiten hebben ontbeten. Heerlijk met al die grote bomen en in de verte uitzicht op Half Dome!

Vandaag laten we de camper staan en gaan lekker wandelen of we nemen de shuttle-bus. Het is nog geen hoogseizoen dus niet alle buslijnen zijn operationeel. We gaan eerst een mooie wandeling maken richting Mirror Lake. Dat ligt een kilometertje vanaf onze camping, dus helemaal prima. Het water was vlak zodat we inderdaad Half Dome mooi reflecterend in het water zagen. Daarnaast zagen we ook een Halo om de zon heen. Best wel een bijzonder gezicht zo met al die rotsen.

Daarna besloten we op ons gemakkie naar Yosemite Village te wandelen. Het is heerlijk weer en het uitzicht top. Helemaal top om hier weer terug te zijn naar een paar jaar! Onderweg liepen we langs The Ahwahnee, een van de hotels en volgens ons ook het voormalige Yosemite Lodge geweest. Het liep tegen lunchtijd dat we heerlijk zijn gaan lunchen in het restaurant. We hadden volgens ons de beste tafel bij het grote raam met direct uitzicht op de Upper Yosemite Falls. Hmmm er zijn slechtere plekken om te lunchen -:)

Een bezoekje aan de Yosemite Falls hoort erbij dat we in de bus zijn gestapt en ons voor de ingang van de waterval zijn uitgestapt. Eerst maar even een bezichtiging van de Upper Fall en daarna naar de Lower Fall. We zijn blijkbaar niet die enige hahahaha. Het park is nu nog niet vol maar hier is het wel druk.

We moesten uiteraard nog wel firewood scoren dat we met de bus richting Curry Village zijn gegaan en hebben daar een doos met hout gekocht. De firemasters kunnen weer los-:)!!

Bij de camping aangekomen kwamen we ook in contact met onze buurtjes. Een leuk stel met lieve kleine kinderen. We hadden net ons vuur aangemaakt toen onze buurvrouw vroeg of we zin hadden om bij hun aan te schuiven en genieten van het kampvuur en snacks! Dat slaan wij natuurlijk niet af dat we als tegenprestatie onze corona (bier)voorraad mee hebben genomen. Hun vrienden waren ook gearriveerd. Het bleken brandweermannen te zijn en hun vrouwen werken in de zorg in een plaatsje ten noorden van San Francisco! We hebben er uiteindelijk tot 11 uur ‘s avonds gezeten en heerlijk gelachen. Super leuke en gezellige Amerikanen en je hoeft brandweermannen uiteraard niet te vertellen hoe je een kampvuur moet maken! Ik heb nog nooit zo goed vuur gezien in zo’n klein Firepitje!!…en wat 6 uur lang brandt!….hun houtvoorraad moest op hahahaha

Met genoeg alcohol op maar wel weer met een topdagje hebben we afscheid van ze genomen en ons mandje opgezocht

Upper Pines Campground plek 53 Yosemite Village

Weer 24 graden met volop zon

Km gereden: bijna 0 (we moesten nog even naar de dumpstation om de hoek)

1. Willem en Clasien:
    30 april 2022
    Wat een mooie foto's en wat een helder water zeg, prachtig!!