Dag 53 Pfeiffer Big Sur State Park - Seacliff State Beach

24 april 2022 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

We werden vanmorgen om half 6 gewekt door de luidsprekers bij de start van de Internationale BIG SUR Marathon. Dat maakte dit keer niet zoveel uit want we wilde toch gaan kijken. Snel aangekleed en de campingstoeltjes gepakt en naar de ingang van onze camping gelopen waar ze voorbij komen. We twijfelden of we bij de start gingen kijken of dat het leuker voor ons en wellicht de lopers zou zijn als we bij de eerste honderd meters zouden staan. Dat laatste was het geval. Jut en jul zaten dus om half 7 klaar langs Highway 1. We zwaaiden nog even naar de vrijwilligers op fietsen en scooters en ook de politie kwam regelmatig voorbij.

Om 6:40 klonk het Amerikaans volkslied wat live en acapella werd gezongen. Dat klinkt wel indrukwekkend als het zo stil is. We vinden dat wel mooi en zou eigenlijk in Nederland ook veel meer standaard moeten worden. Niet veel later kwamen de eerste hazen en wedstrijdlopers al voorbij.

Onze toejuichingen en aanmoedigingen werden door veel deelnemers zeer gewaardeerd. Velen zeiden eindelijk een keer toeschouwers langs het parcours!. Binnen 20 minuten was het voorbij en zijn we weer teruggelopen naar de camping. Door deze marathon is het doorgaand verkeer richting het noorden tot 13:00 uur gestremd en zijn we nog lekker in ons mandje gekropen. Tegen half 10 ontbeten, nog een wasje gedraaid en genoten van de ochtendzon!

Vlak voor 13:00 zijn we aangereden (Theresa: lees weggereden) vanaf de camping. Wow dat is wel een heel gaaf en heftig parcours om hier de marathon over te laten lopen. Heuvel op en af en dan ook nog een deel flink wind tegen!! Petje af deelnemers!!! Gelukkig is het nog niet zo druk want er is bijna geen tegenverkeer want die wordt nog tegengehouden bij Carmel.  Dat komt mooi uit kunnen we mooi de Bixby brug van dichtbij bekijken. Bijna onmogelijk om voor een camper daar te kunnen stoppen!! Wel gaaf om dat even mee te nemen!! Dank je wel marathon!!

Na een klein uurtje kwamen we aan bij de finish en wat tevens de parkeerplaats is van de Safeways van Carmel. Kortom onze koelkast was redelijk leeg en we hadden weer zin in wat lekkernijen!! Kortom lekker een uurtje uitgeleefd. Daarna doorgereden naar onze camping nog zo’n 40 mijl verder.

Uiteraard wel weer het einde van de voorjaarsvakantiefile terechtgekomen maar dat mocht de pret niet drukken -:) Nu staan we heerlijk weer aan het strand en zien en horen de golven weer.

De sushi smaakte prima en de zonsondergang was mooi doordat het een beetje heiig was. Wel zijn we beiden een beetje verkouden geworden dat we morgen wel ff kijken hoe fit we zijn. We willen eigenlijk nog wel de 17-miles rit doen nabij Monterey waar we door de late vertrek niet aan toegekomen zijn.

Seacliff State Beach plek A5 zonder voorzieningen

Weer: 15-20 graden zonnig