Dag 34 05042022 Walnut Canyon en Flagstaff

5 april 2022 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Zoals gisteren gemeld hebben we ons reisschema iets aangepast dat we vandaag niet zoveel kilometers hoeven te maken. We worden vandaag ook weer wakker van de zonnestralen in onze camper en blauwe lucht. Helaas staat er wel een harde wind, dus zometeen wel weer werken op de snelweg om onze camper in het juiste spoor te houden. Onze eerste stop is in Winslow waar we een mooie foto hebben gemaakt in het centrum. Uiteraard ook een mooie foto gemaakt bij de beelden “Standing on the corner” en het Route 66 logo wat op het kruispunt is geschilderd. Even later kwamen er een horde Harley-Davidsons motoren aan met daarop van die oude knakkers die gezamenlijk ook Route 66 aan het rijden zijn en die uiteraard ook op de foto moesten. Dus voor ons ook een mooie gelegenheid om een aantal ansichtkaarten te kopen. Helaas hadden ze in de winkel geen postzegels maar even verderop was wel de plaatselijke postoffice. Nadat we aan de postbeambte hadden aangegeven dat we graag internationale postzegels willen kopen, zei hij met een kleine accent in het Nederlands “Waar komen jullie vandaan?”. Huuhhh?…Hij bleek 10 jaar lang in Sittard en Weert te hebben gewoond. Echt geweldig dit soort momentjes…helemaal super!!

Nadat we bijna voor 200 dollar!!! onze tank hadden volgegooid (hij zat nog maar voor een kwart vol), zijn we de I40 weer opgedraaid richting onze volgende stop; Walnut Canyon!. We hadden geen 5 minuten later moeten arriveren of we hadden geen plek meer. Uiteraard hadden de Amerikanen de speciale RV plekken ook gevonden om hun voertuig te stallen. Eerst maar eens een lekker bakkie koffie met stroopwafels! Ja die hebben we ook gevonden in de supermarkten -:). We hebben daarna op ons gemakkie de Rim Trail gelopen en het visitor center bezocht. Vanwege de vele trappen hebben we de Island Trail maar overgeslagen.

Tegen half 1 waren we op onze KOA camping gelegen in de bossen! Dat is wel weer een heel groot verschil tov Holbrook. Angeliek had uitgezocht dat in Downtown Flagstaff een aantal mooie gebouwen zijn. Daarnaast ligt vlakbij de camping een bushalte met een halfuur dienst naar het centrum. Dus hop om 13:00 uur in de bus voor 2,5 dollar pp en terug. Je moet wel cash geld of een soort van OV chipkaart meenemen. Creditcard kunnen ze ook niks mee in de bus!!…en dat voor het land wat leeft op de creditcard (maar goed!). Na een halfuurtje waren we in hartje Flagstaff. We zijn maar meteen naar het Visitor Center gelopen in het oude stationsgebouw. We kregen een leuk foldertje mee met een walking guide met daarop welgeteld 8 historische gebouwen. Deze gebouwen liggen ook in een vierkant van ongeveer 200m bij 200m. We vonden het wel de moeite waard om ze te bezichtigen.

De Chicken Wings en Collins burger bij de plaatselijke Ierse pub zijn ook een aanrader! Kortom weer een geslaagd middagje. Iets na 4 uur waren we weer op de camping en hebben nog even lekker genoten van het mooie weer en temperatuur van boven de 20 graden. Hmmmm dat is wel een groot contrast met de minimumtemperatuur van een paar graden boven het vriespunt vannacht! We zitten ook op 7000 feet hoogte vandaar! We gaan zo nog een eitje bakken want uitgebreid koken zit er vandaag niet in. De BBQ nodigt ook niet echt uit om je uit te leven!

Gelukkig aan het einde van de middag nog wel een beetje entertainment om de camping. Onze buurtjes kwamen aanrijden met hun Europees formaat caravan. Ze zijn echt een pietje precies want de caravan werd wel 10x achteruit ingeparkeerd. We wilden bijna een weddenschapje afsluiten hoe lang het nog ging duren maar dat was niet meer nodig. Kortom lekker blieken vanuit onze camper hahaha Sorry vandaag geen spelletjes want we hebben redelijk snel WIFI op deze camping!!

Overnachting:    Koa camping Flagstaff, 7200 feet hoog
Weer:                   7 graden in de ochtend, middag 21 gr en alleen maar blauwe lucht
Km gereden:       152 km

1. Rob:
    7 april 2022
    Heerlijk af en toe jullie verhalen even te lezen, supermooie !
    Over die tankbeurt van 200 dollar zou ik me maar niet verbazen, gaat hier ook aardig die kant op als ik de tank leeg heb en dan heb ik niet eens een camper 🤨

Op naar het volgende avontuur!