Dag 23 25032022 Campertrubbels – Vliegtuigen en Golden Earring…

25 maart 2022 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

De titel verraadt een beetje wat we vandaag hebben gedaan en gehoord.

Vanochtend zijn we redelijk vroeg op pad gegaan omdat het een warme dag zou worden en we wilden graag nog het Pima Air Space museum bezoeken. Na een lekker ontbijtje buiten zijn we op weg gegaan. Echter na 15 kilometer gingen er lampjes op het dashboard branden. Dat was gisteren op de terugweg ook al het geval. Op de camping hadden we nog de koelvloeistof en olie gecheckt, dus we wisten niet wat het was. Dan maar Roadbear bellen.

En ja hoor, rij maar naar de Ford dealer om het codes van het probleem uit te lezen.  Zogezegd zo gedaan. Na het uitlezen van de codes bleek het lampje op het dashboard te gaan branden omdat de tankdop niet goed was dicht gedraaid…. Nou ja al die elektronica …. En de camper heeft ook geen manual.  Tip voor Roadbear, zorg voor een vehicle manual dan kan je wel ook een beetje kijken wat er aan de hand is.

Na deze niet geplande stop zijn we toch maar naar het Air Space museum gegaan ondanks dat het al flink warm was. Een deel van de vliegtuigen staan binnen en die hallen hadden airco zodat dit goed te doen was. Marco was helemaal in zijn element omdat hij weer de F-14 Tomcat zag (in deze uitvoering heeft Marco vroeger nog een plastic bouwmodel gemaakt), maar ook de SR71 Blackbird, een groot zwart gevaarte die mach 3 aan snelheid kan halen en op meer dan 30 kilometer hoogte kan vliegen. Het is een spionagevliegtuig die uiteindelijk is uitgefaseerd nadat er satellieten in de jaren 90 kwamen. Daarnaast stonden er nog vliegtuigen van de Thunderbirds (oude F-4 phantom) en Blue Angels (oa F/A 18 Hornet). Marco was helemaal in zijn nopjes. Buiten stonden ook nog veel vliegtuigen maar we hebben redelijk snel het rondje gemaakt omdat het te warm was. Wel hebben we de nog de B52 Bommenwerper gezien en de Convair met 6 aparte motoren.

Unaniem zijn we daarna snel doorgereden naar de camping. We hebben de camper op zijn plek gezet, elektra aangesloten en hup badkleding en lekker zwemmen. Heerlijk ff afkoelen. Nadat we een uurtje of 2 hebben gedobberd, is het soms ook tijd voor de minder leuke dingen. We hebben de was gedaan (was ook hard nodig..) en daarna zijn we gaan uit eten op de camping in het BBQ restaurant. Er was een Dj die ook muziek draaide uit de jaren 70-80. Je mocht ook verzoeknummers aanvragen en we hebben gekozen voor de Golden Earring met Radar Love.  Was erg leuk en mooi om te zien dat ook de Amerikanen onze muziek waarderen en lekker meezingen . Het eten was prima. Angeliek heeft haar geliefde chickenwings gegeten. Deze waren zo lekker dat ze morgen terug wil…

Dan nog even iets over deze KOA camping. Deze is erg groot, en zo ook de campers (zeg maar maatje vakantiebus naar Salou). De meeste zijn dus grote bussen en zijn huge !!. Wij vallen een beetje uit de toon met onze 21 ft camper ;-) en sommige staan hier overdekt!! 3 hele grote overkappingen met zonnepanelen (wel slim), lijkt wel een grote busremise!!

Overnachting:            KOA Tucson/Lazydays  , plaats 1592.
                                   Met zwembad op de camping.

Weer:                         ochtend 14 gr, middag 33 gr erg warm zonder wind

Gereden:                    66 km

1. Dickie van Wijk:
    26 maart 2022
    Wij waren in zomer 1991 bij pima air base. Wat me is bijgebleven: Afschuwelijk heet.
  2. Marijke Bongers-Meulepas:
    27 maart 2022
    Wat een mooie foto's weer van de vliegtuigen. Die U.S. Air Force waren die ook op de vliegtuigdagen in Volkel?? De 2de foto! Weer flink ervan genoten Marco! Jullie genieten ervan! Groetjes en een Goede reis verder!