11-06 Yellowstone - Grand Teton

11 juni 2018 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Brrrrrrrrrr jezus wat is het koud in die camper!!! Nog net niet bevroren. Gelukkig hebben we het vannacht met al die dekens en tegen elkaar kruipen niet koud gehad!! Dan maar de verwarming aan en snel koffie zetten en extra kleding aan. Brrrrrrr we worden maar niet echt warm. Snel alles klaar maken voor vertrek en dan de verwarming van de auto aan. We werden wel uitgezwaaid door een Elk die langs onze camper liep en direct bij de camping staken twee coyotes de weg over!! Dat was wel hartverwarmend!! Na een half uurtje kwamen iets warmer bij de West Thumb geisers aan. Snel een rondje gemaakt en weer de camper in. De sneeuw werd met een gure wind in onze gezichten geblazen dat we het niet na konden laten om kerstnummers te zingen -:) Sneeuw tijdens zomervakantie. Echter in juni sneeuwt het elk jaar nog geregeld in Yelloestone. Ik denk dat we de afgelopen week verwend zijn geweest met het weer.

Aangezien we de afgelopen dagen door onze voorraad heen zijn besluiten we eerst naar Jackson te rijden om boodschappen te doen. We rijden ook langs de Lodge waar we in 2015 overnacht hebben. Hmmmm lekker eten zwemmen even denken we er over om weer te boeken maar als we naar de prijs kijken boven de 400 euro staan we weer met beide beentjes op de grond. Dan maar nu ff lunchen bij de MAC en propaangas bijvullen zodat we weer goed kunnen stoken.

Gelukkig ligt de camping dicht in de buurt van Jackson maar we konden van te voren niet reserveren. Wie het eerst komt geld hier. Op de camping Gros Ventre behorend bij Grand Teton NP hebben ze nog plek. Na onze plek verkend te hebben zijn we het park nog even ingereden. De eerste stop was bij de Antelope Flats waar je op de voorgrond nog de oude Mormonen boerderijen ziet en op de achtergrond de mooie besneeuwde bergen van Grand Teton NP. Woowww een plaatje!!
Daarna een stop bij de vernieuwde Craig Thomas Discovery and Visitor Center en daarna Leigh Lake en Jenny Lake bezocht.

Inmiddels begint het al donker te worden en af te koelen er wordt weer een koude nacht met nachtvorst verwacht. Dus lekker weer inpakken. We hopen dat het meevalt.

De stand met duizenden is 4-0 voor Marco en de achterstand met Yatzee is verkleind naar 6-3!!