16-06 Goblins valley State park - Capitol reef National park

16 juni 2018 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

We waren vanochtend redelijk vroeg wakker en ondanks dat er slecht weer was voorspeld met regen en onweer is er niet gevallen. Het is wel bewolkt maar de temperatuur is heerlijk !

We doen eerst ons ochtend ritueel van koffie met een broodje en doen het rustig aan . Er staan niet zoveel km op de teller en de camping plek is geserveerd. Ondanks dat je in een soort woestijn rijdt, zijn de kleuren fantastisch . Allen kleuren komen in het gesteente voor en mooi om naar te kijken . We genieten de hele weg van deze rotsen en gesteente en aangekomen in capitol reef gaan we eerst naar het visitor center .

We willen even de voorspellingen van het weer weten en of dat het veilig is om de canyon van de grand wash te lopen . Het is nog vroeg in de ochtend ( uurtje of 10) en pas in de late namiddag worden de buien voorspeld . Dus besluiten we de tocht te gaan lopen . De temperatuur is heerlijk ( 23-25 gr) en het is een beetje bewolkt .

De grand wash is een tocht door een canyon met wanden van wel 150 meter loodrecht omhoog . Bij de narrows worden de canyon smaller en is hij ongeveer 4-5 meter nog breed en aan beide kanten loodrechte wanden. Het is een fantastische wandeling en we genieten volop . De kleuren zijn mooi en het reliëf erg mooi . Dit is er in gesleten door het water . Haha we hebben het wel over een proces van 100-200 miljoen jaar oud 😉!

Je kan het maar moeilijk voorstellen dat je in de droge rivier bedding loopt en dat dit na een forse regenbui veranderd in een kolkende water massa.

Daarom blijf het belangrijk om de weersvoorspellingen in de gaten te houden .

Na deze mooie wandeling zijn we naar de camping gereden en hebben er een relaxte middag van gemaakt met een traditionele zaterdag middag dutje 😂! We missen alleen de frietjes van oma op de zaterdag, maar halen dat wel in met de BBQ ! Daar is het prima weer voor ( tussen een aantal mini regenbuitjes door). We maken heerlijke groentespiezen en steak en BBQ worstjes . De worstjes zijn prima zodat opa en oma ook strakjes heerlijk worstjes kunnen BBQ ! We hebben ze voorgeproefd en ze zijn goedgekeurd 😁. Over 2 weken is het zover en zijn ze samen met ons ook in Amerika !

Daarna hebben we de Firepit aangestoken en samen met een kop koffie en een perzikentaartje (die we middags in glifford historic house hadden gekocht ) hebben we zitten te genieten ! Dit is echt vakantie !

In de avond hebben we nog een Ranger talk bijgewoond over geology en dat was interessant . Was een leuke interactie met het public en zo kwamen we er ook achter dat het capitol reef park zo’n 270 miljoen jaar oud is en 19 soorten rotslagen kent . Hier is zowel een oceaan geweest alsmede ook tropisch regenwoud als ook woestijn met zandduinen van kilometer hoog (rotsen die er nu zijn, zijn ongeveer 10% van de hoogte van de oorspronkelijk zandduinen ).

We hebben geen tijd meer gehad voor een spelletje dus blijft de tussenstand ongewijzigd !

We gaat slapen en morgen gaan we highway 12 rijden van capitol reef naar kodachrome basin State park !

1. Ingrid:
    Prachtig zeg!
    Jullie nieuwe huis ook op de foto gezet? 🤪
  2. Gerrie:
    17 juni 2018
    Wat een super reisverslag het is net alsof wij dit meemaken
    Geniet verder
  3. Paulien:
    17 juni 2018
    Geweldig ,heerlijk om te lezen ...
  4. Brechje Lubse:
    17 juni 2018
    Wat een gave reis en geweldig jullie trip zo te volgen. Heerlijk genieten nog en dat doen jullie wel🤩👍🏼
  5. Marieke:
    17 juni 2018
    Het blijft genieten, daar aan de andere kant van de oceaan!! Heerlijk!!!