15-06 Arches NP - Goblin State Park

15 juni 2018 - Goblin Valley State Park, Verenigde Staten

Gisterenavond een mooie en kleurrijke zonsondergang gezien en nu rijden we op ons gemakkie Arches NP uit. Het wordt al weer snel warm, net als de plaknacht van vannacht. De hitte en wind van de afgelopen dagen zorgde er wel voor dat we bijna door onze water- en gatoradevoorraad heen waren en dat we nu op weg zijn naar de City Markt in Moab. De waterheater doet het weer zodat we geen stop meer nodig hebben bij de garage. Wel nog even getankt want een camper slurpt benzine. Ik denk dat we iets meer dan 1 op 4 halen!!
Vandaag niet zo'n lange dag dat we besluiten om in de ochtend nog te gaan zwemmen. Helaas is het zwembad pas open in de middag. We hebben nog wel ff gebruik gemaakt van de gratis WI-FI van het zwembad. Aangezien lange wandelingen met deze temperaturen en zonder schaduw niet echt aan te raden zijn, hebben we ons programma aangepast.
We zijn in de late ochtend en middag naar Canyonlands en Dead Horse State Park geweest. We zijn hier in 2015 ook geweest vandaar dat we ze nu niet in ons programma hebben opgenomen. Gelukkig zijn we nog wel flexibel en het blijft mooi om naar de Canyons te kijken. Zo gaaf hoe de Colorado rivier het gebied in de afgelopen duizenden jaren heeft vormgegeven. Na een verlate lunchpauze zijn we uiteindelijk op weg gegaan naar onze slaapplaats bijna 200 km verderop.

Pffffff het waait echt hard zodat ik alle concentratie en stuurkunst nodig heb om de camper op de weg te houden. Gelukkig ging alles goed dat we in de verte Goblin State Park zien liggen. Onderweg dacht ik wat kan hier mooi aan zijn. De kale en hete woestijn van Utah!!
Maar we stappen uit en kijken in de diepte. Wooowww wat gaaf!! Wat bijzonder allemaal stenen kabouters!! ofwel Goblins. In 1964 heette het nog Mushroom State Park omdat ze ook lijken op paddestoelen. We liepen aan het einde vd middag allen door het gebied. Alleen onze camper stond er nog. Zo bijzonder zo gaaf om live te zien echt een aanrader om te bekijken. Even dacht ik in Area 52 beland te zijn, de nieuwe variant en dat ET naar beneden zou komen zo onaards!!

Gelukkig troffen we op de camping weer mensen aan. We hebben heerlijk g

egeten en heerlijk die douches. We hebben de hele avond buiten gezeten, gewoon genieten van de mooie omgeving en de zonsondergang. Helaas werd het wel bewolkt dat we helaas niet naar de mooie sterrenhemel konden kijken waar het gebied om bekend staat!!