08-08 lake Louise en moraine lake

9 augustus 2019 - Lake Louise, Canada

Vanochtend hebben we weer de wekker gezet. Na het nodige leeswerk op internet hebben we besloten om 07.00 uur naar lake Louise parkeerplaats te rijden vanaf de camping ( een kleine  5 km verder). Dit omdat de parkeerplaats snel vol zitten. Nu dat klopt ! We hadden een van de laatste camper plekken om 7.15 uur en om 08.00 was alles vol ! Na het onbijtje in de camper  zijn we naar lake Louise toegelopen ( wel geteld ongeveer 300 meter haha)

Helaas lag lake Louise nog in de mist maar  temperatuur was heerlijk, zodat we rustig tot half tien hebben zitten kijken naar mensen en hoe de bewolking weg trok.

Daarna dachten we de bus tickets voor moraine lake te kopen. Echter wel met een uur wachttijd. Toen we iets voor 11-en aan de beurt waren , konden we met de bus van 12.20 uur mee.  Dus hop nog maar even naar chateau Louise voor een kop koffie.  Vergeleken met 6 en 3 jaar terug toen we ook hier waren, is het echt stuk drukker geworden en rijden er shuttle bussen. Iets was toen we er eerder waren nog niet was . De ranger gaf ook aan dat ze nog niet goed raad weten met het toenemende toerisme (elk jaar 10% meer) en nog aan het zoeken zijn naar een goede oplossing.

Echter het uitzicht bij moraine lake maakt het wachten meer dan goed,! We spraken mensen die vanochtend om 03.30 uur op de parkeerplaats bij moraine lake waren en dat de parkeerplaats om 5 uur in de  ochtend helemaal vol was!! In 2016 konden we om half acht in de ochtend nog bij moraine lake konden parkeren met de camper

We weten eigenlijk niet zo goed wat we hier van moeten vinden. Hoop dat de Canadezen een goede oplossing hiervoor vinden.

daarna zijn we rustig terug gereden naar de camping, alwaar we eerst hout klein hebben gemaakt (eerste wat Marco deed , echte man hè 😘). Nu even relaxen en daarna eten en de ranger talk bezoeken.

Die van gisterenavond was wel grappig. Ikke ( angeliek ) heb voor boom gespeeld die werd aangevallen door blisters en mountain pine beetjes ! Haha dit keer heeft Marco een foto van mij gemaakt . Marco was namelijk 3 jaar geleden de klos !

Morgen gaan we nog naar sunshine village en in de avond hopelijk steengrillen bij de Grizzly house ! Onze laatste avond van onze vakantie goed afsluiten!

Oja we zijn door onze bier en wijn voorraad heen. Dus doen we vanavond het net zo als de eerste avonden .... alcoholvrij 🤪🤪!

1. Monique1968:
    9 augustus 2019
    Mooi die foto’s met mist. Tja....al die reisverslagen, foto’s, vlogs e.d. die op social media gedeeld worden, zijn goed (of juist slecht?) voor het tourisme. Canada is voor ons al weer even geleden, maar toen stonden we nagenoeg alleen overal. Alleen bij lake louise was het druk. Geniet van jullie laatste dag! Ik vond het leuk om mee te reizen. Krijg weer zin in Canada (zie je, dat komt er van😉).
  2. May en Corry Derks:
    9 augustus 2019
    Jammer alweer de laatste dag! Bedankt voor de mooie verhalen. Een goede terugreis. Groetjes
  3. Marga:
    9 augustus 2019
    Wat is dit mooi, voor ons alweer wat jaren geleden dat wij waren, gelukkig toen nog niet zo druk. Bedankt voor het mee reizen en ik zal het dagelijkse verslag gaan missen. Ik wens jullie een goede reis naar huis.
  4. Linda:
    9 augustus 2019
    Wij komen bijna jaarlijks in Canada en nooit problemen bij Lake Louise en Moraine lake. We gaan sowieso niet in de zomermaanden. Wij gaan veel naar Provincial Parks, klein, maar fijn. Weinig toeristen, gratis en zeker net zo mooi... op http://www.dailycanada.nl ben ik bezig met ons verslag van afgelopen jaar... toen zijn we begin oktober geweest en niet naar lake louise en moraine lake gegaan. lekker andere dingen gedaan...
  5. Maria Meulepas:
    9 augustus 2019
    Hele mooie verhalen en foto's, fijn dat jullie weer bijna thuis zijn, Fijne terug reis.
  6. Willem en Clasien:
    9 augustus 2019
    Jeetje het eind van jullie vakantie is al weerin zicht. Zal jullie reisverslagen gaan missen. Ga deze dan nog maar een keertje lezen en met een beetje fantasie lijkt het net of ikner een beetje bij ben. Geniet nog maar even van al dat moois.🤗