06-07 Crater Lake - South Beach State Park

7 juli 2018 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag zijn we weer richting de kust gereden. Het was via US138 en 38 één goede route om te rijden. Tegen 10:30 uur hadden we er al meer dan 100 km opzitten. Tijd voor een koffiestop bij het stadspark van Elkton. Heerlijk aan een riviertje in de zon. Maria had onderweg in het plaatsje nog een bakkerij gezien en samen met Jan hebben ze nog wat lekkers gehaald voor bij de koffie....de schatten!!
Daarna een stop gemaakt bij Dean Creek waar herten in de wei lagen. Soms leek het wel of ze opgezet waren. De meesten lagen lui in het gras. Ohhhhh daar al weer de mooie rotsachtige kust met die witte golftoppen. Aan de kust waait het altijd!!

Bij de Sandunes hebben we heerlijk geluncht in onze camper. Het lijkt hier wel een beetje op de duinen die wij ook in Nederland hebben!! Aangezien we met z'n viertjes best wel veel eten hebben we onderweg de Safeway nog ff geplunderd en kon je daar ook goedkoop tanken!! Raar maar waar we mochten niet zelf tanken. In Oregon is het verboden om zelf te tanken!! Soms is het ook een raar land die USA. We boden nog een fooi aan maar die werd vriendelijk geweigerd!

Na deze verbazing hebben wij onze weg vervolgd en zijn we gestopt bij Heceta Head Light House. We liepen eerst onder een betonnen boogbrug door uit 1931 en daarna een kronkelpad naar de vuurtoren. Grappig ze hebben allemaal van die rode daken!!. De zon was inmiddels al verdwenen achter een donker wolkendek en het begon al een beetje te miezeren. Onze laatste stop konden we helaas niet doen aangezien er te weinig parkeerplaatsen waren voor 2 campers!! Dat is soms wel een nadeel. Ook regende het inmiddels iets dat we zijn doorgereden naar onze camping.

Tegen 18 uur waren we bij onze camping bij South Beach. Een megagrote camoing die op zich prima is maar wel een beetje rommelig aandoet. Maar we hebben elektra en water en een firepit!!! Wat wil een mens nog meer. Na een verhitte speurtocht naar de aluminiumfolie hebben wie die gelukkig wel gevonden. De zalm op de BBQ was heerlijk. Het kampvuur en Rikken maakten de avond compleet!!

1. May en Corry Derks:
    7 juli 2018
    Heerlijk zo'n vakantie toch!?