05-06 custer State park - Mount Rushmore.

5 juni 2018 - Mount Rushmore, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een korte reisafstand af te leggen , echter we staan toch vroeg op ( half zeven) omdat we in de vroege ochtend de wild life loop willen rijden in custer State park.

Custer State park staat bekend om de vrij lopende  bizons en die willen we uiteraard zien ! Om half acht rijden we de wild life loop road op en het is een hele mooie route door zeer groen landschap en mooie vegetatie . Na 5 minuten zien we de eerste bizons al en pakken we onze camera !

Verhip de bizon komt op onze auto af en loopt onverstoorbaar achter onze camper naar een struikje. Het beest heeft of ontzettende jeuk of is in baldadige toestand 😉. Hij begint tegen een boompje te schuren die dat niet ongeschonden overleeft.

Daarna komen we een kudde bizons tegen die. Aan de wandel waren . We denken dat er 400-500 bij elkaar waren met kleine kalfjes erbij . Deze zijn in mei geboren. Er mooi om te zien en we hebben zeker een tijdje staan te kijken . Het is werkelijk echt mooi om dit te zien . Onderweg hebben we nog prairie dogs en spring bok gezien . Het weer is ook fantastisch met strak blauwe lucht en mooie temperaturen !

Nadat we de wildlife loop road hebben gereden zijn we naar Sylvan Lake gereden . Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt rondom het meer en veel rotspilaren die er in dit gebied voorkomen .

In de middag zijn er naar Crazy Horse Memorial gereden . Het hoofd is af maar de rest moet nog . Gelet op de jaren dat ze al bezig zijn gaan wij het niet meer meemaken dat dit gereed zal zijn . Het is een particulier initiatief dus het is wel overal kassa !

Daarna zijn we doorgereden naar Mount Rushmore. Heel mooi en indrukwekkend de hoofden van de 4 presidenten in de bergen uitgehakt. Het is alleen erg warm en we besluiten ook omdat het licht verkeerd staat voor de foto’s morgenvroeg terug te gaan . We zitten immers op een camping om 6 km afstand .

De camping ligt prachtig aan een meertje en het eerste wat we doen is natuurlijk ..... stoeltjes buiten .... biertje erbij ..... en Vuurkorf aansteken ...

Alleen begint het donker te worden en te onweren en hup alles weer naar binnen om vervolgens naar 15 minuten weer alles naar buiten te zetten . Het blijft bewolkt en beetje onweren op de achtergrond . Na een uurtje komt de zon er weer door en hebben we heerlijk de rest van de avond buiten gezeten genieten bij het kampvuur met biertje !

Het is echt super zo !

Oja we hebben vanavond yahtzee gedaan . Dit keer was angeliek de winnaar, maar het was een close finish !

1. Y u r i:
    6 juni 2018
    Bisons! Gaaf!
  2. Rob:
    7 juni 2018
    Wat een prachtig reisverhaal!

Jullie hadden mij wel even op het verkeerde been door over dat meertje te beginnen. Ik dacht meteen : zwemmen ! Nou mooi Fout ;-)

Geniet er maar van, ik lees elke dag mee.