17-06 Capitol Reef NP - Kodachrome State Park

17 juni 2018 - Kodachrome Basin State Park, Verenigde Staten

We zijn nu echt aan het relaxen en hoeven gelukkig de komende dagen niet al teveel kilometers te maken. Dus de avonden en nachten worden langer-:).
Om half 9 hebben we de fruitbomen gedag gezegd en zijn eerst naar Torrey gereden om even te tanken en onze social media ff bij te werken. We hebben vandaag ook beide vaders nog een fijne vaderdag gewenst. Daarna afgeslagen naar Scenic Byway 12 (één van de mooiste routes van de USA) richting Bryce waar we pas morgen zijn. Eerst gaan we nog naar Kodachrome State Park. De naam geeft het al aan dat je daar mooie foto's kan maken vooral in het avondlicht. Het eerste deel van SB 12 is niet zo indrukwekkend en weer een verschrikkelijk wegdek dat, wij en onze huisraad, weer flink door elkaar werden geschud. Daar word ik niet blij van!!!

Maar dan halverwege de route wordt de weg wat smaller, bochtiger en steiler en rijden we op het beroemde deel ook wel "The Hogback" genoemd. Zo mooi als een smalle dijk met aan weerszijden diepe ravijnen en een adembenemend uitzicht. Gelukkig heeft Angeliek de weg gefilmd en kon ik achteraf ook wat meer genieten van het uitzicht! Het is wel zeer de moeite waard om dit deel te rijden. De rest van de route is mooi maar niet bijzonder. Ik denk dat wij al een beetje gewend raken aan de mooie uitzichten.

Tegen 15 uur waren we bij onze kleine maar mooie camping in Kodachrome State Park. Nadat we onze camper hadden geïnstalleerd, hebben we de kleine Nature Trail gelopen dicht bij onze camping, één rots leek wel de zomervariant van de verschrikkelijke sneeuwman -:). Daarna een lekkere BBQ en tegen zonsondergang de Angel's Palace Trail gelopen. Zo mooi de rode verkleuring op de rotsen. Alvast een mooi voorproefje voor Bryce, de dag van morgen!!