23-06 Valley Fire State Park???

23 juni 2018 - Moapa Valley, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag zouden we volgens schema Valley Fire State Park bezoeken. Zouden, want daar hebben we door de hitte vanaf gezien. Het is vandaag 46 graden geworden in de regio. Men spreekt hier wel een tweede Death Valley!! En de verwachting is dat de temperatuur in de nacht ook maar net onder de 30 graden komt. Het leek ons niet zo goed idee om dat in de camper mee te maken. De vorige keer was dat in Las Vegas (hier om de hoek) ook niet goed bevallen. De meeste mensen die op de campings in Las Vegas staan, slapen vanwege de hitte ook in hotels!
De afgelopen dagen hadden we de weersverwachting al in de gaten gehouden en wisten we dit van te voren. We hebben daarom voor vannacht maar een hotelkamer in de North Shore Inn at Lake Mead geboekt. Dit ligt niet ver van Valley of Fire State Park. We zitten nu lekker op onze koele kamer te chillen en de camper staat mooi in de schaduw!!

Dus vandaag het hele schema omgegooid! Vanmorgen besloten we om een wandeling te maken naar de Narrows in Zion NP. We zijn om 8:30 uur vertrokken en er was toen bijna geen parkeerplek meer te vinden.
Gelukkig voor ons nog 1 plekkie over voor onze camper. Daarna 1 uur gewacht om met de bus te kunnen. Het leek de Efteling wel!!! We waren dus niet de enige!!

Uiteindelijk zijn we gestopt bij het begin van de Narrows. Ook hier een mooi uitzicht. Na een hotdog bij de Zion Lodge en de WIFI bij het bezoekerscentrum zaten we om 13 uur in onze camper. Tegen half 3 waren we bij het hotel. We hebben weer een uurtje terug gekregen! Vanavond gaan we nog even eten bij de Mexicaan. Het is een eettentje in de buurt van het hotel en staat goed aangeschreven. Vanavond nog ff lekker chillen in het zwembad van het hotel.

Morgen de lange dag (tsja we moeten de hete woestijn van Nevada toch een keertje oversteken) naar Mammoth lake. Gelukkig daar volgens de verwachtingen iets betere temperaturen.

1. Carin:
    24 juni 2018
    Wauw, wat een geweldige verhalen weer. Iedere ochtend zit ik klaar om tijdens mijn ontbijt weer jullie verhalen te lezen. Echt super leuk. Angeliek je snoet is gruwelijk bruin geworden. Staat je goed. Geniet en ik wacht vol spannijng weer op een volgend verhaal.
  2. May en Corry Derks:
    24 juni 2018