22-06 Zion NP

22 juni 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje hebben we nog even onze social media bijgewerkt bij de General Store op de camping!. Het was al over negenen dat we het park uittreden. Op de vlaktes werden we nog uitgezwaaid door twee kuddes Bizons. Blijft ondanks dat we er veel gezien hebben toch mooi. Helaas wel weer die fantastische US89A!!. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze de schokdempers maar eerder moeten vervangen -:). Onderweg nog wel ff getankt en de gastank laten bijvullen. Aangezien we bijna allemaal campingplaatsren hadden zonder directe voorzieningen gaat die wel snel leeg.
Al snel kregen we de afrit naar Zion NP!!

Woowww super er vanaf de noordkant in te rijden. Mooi gezicht zo met al die mooie grote rotsformaties. En uiteraard twee tunnels. We passen met onze camper maar net in de laatste tunnel. Wel mits we in het midden van de weg gaan rijden. Hiervoor is 1 richting verkeer nodig en kost je dat $15. Bij de tunnel aangekomen stond er al een camper in de rij dat we gelukkig meteen konden doorrijden. Ik kreeg bijna weer een déjà vous met de Homertunnel in Nieuw Zeeland. Insiders weten wel wat ik bedoel hahaha. We waren blij dat we de tunnel uit waren!!

Tegen 13 uur waren we op onze Camping dichtbij het bezoekerscentrum en bushaltes. Een deel van het park kan alleen per bus bereikt worden of als je toestemming hebt. De Park Rangers controleren dat streng zagen we!! Na een lekker broodje met SMAC hebben we de bus gepakt naar Zion Lodge. Daar hebben we de Emerald Pool bezocht. Helaas was er door de droogte weinig meer over van de waterval. Zeg maar eigenlijk niks. Je ziet nu wel de mooie rotsformaties. Pfff ook hier weer puffen en zweten met het weer. Helaas koelt het 's avonds ook niet veel af!!
Maar goed het is niet anders!!

Na de wandeling hebben we nog heerlijk in het gras gelegen in de schaduw van de grote boom bij de Lodge. Tegen half 6 waren we terug op de camping. En nu een heerlijke douche in onze camper. We hadden de watertank extra gevuld. Ooohhh helemaal top!! Daarna een lekker biertje met een voortreffelijke BBQ door Angeliek. Als afsluiter lekker kampvuur.

We hadden dit keer elektra zodat we voor het slapen gaan de Airco hebben aangedaan. We zijn hierdoor heerlijk in slaap gevallen. In de nacht begon het te waaien dat we lekker de ramen hebben opengedaan. Uiteindelijk viel het door de wind wel mee met de warmte