14-06 Arches NP

14 juni 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Sorry gisteren door de warmte geen spelletjes gedaan dus de stand blijft dus ongewijzigd!
Vanmorgen waren we om 6 uur wakker en was het lekker afgekoeld. Heerlijk buiten ontbeten dus om 7:15 uur reden we weg vanaf de camper richting Arches NP waar we op Devils Garden een camping hebben.
Heeeee ze hebben de wegen in het park opnieuw geasfalteerd en er zijn meer parkeerplaatsen en pull-puts gemaakt. Super!! Rijd zeer comfortabel!!

Gelukkig was het vanmorgen wat bewolkt wat de wandelingen alleen maar plezieriger maakten. De eerste stop was bij Park Avenue wooww wat een mooie rotsformaties. Het lijkt wel of ze er soms opgeplakt zijn. Vervolgens doorgereden naar Double Arche. Ik vind het meer op een spin lijken die een prooi aanvalt. Angeliek vindt dat ik wel heel veel fantasie heb!! Het blijft een indrukwekkende rotsformatie. Aan de overkant liggen de Windows. Mooi uitzicht op het hele gebied. Daarna even teruggereden naar Balanced Rock. Ze waren net bezig om de rots weer door te meten en te fotograferen. Hij blijft gelukkig stabiel staan. De zon begint inmiddels ook weer te schijnen en de temperatuur loopt al flink op. De volgende stop waren de Sand Dunes Arches. Wooow wat gaaf ze lijken wel een beetje op The Olga's in Australië. Super wat een kleuren!! Wat een mooi park Arches. In het begin van de middag kwamen we aan bij Devils Campground. Ook die hebben ze mooi opgeknapt en mooie camping plaatsen!!
Aangezien de temperatuur al ruim boven de 30 graden was hebben we besloten om de 2 tot 3 uur durende wandeling in Devils Garden dit keer maar over te slaan. We hebben in de middag lekker gerelaxt in de schaduw van de camper. Aan het einde vd middag toch nog ff een fotootje gemaakt van de Delicated Arch. Blijft bijzonder om te zien.

We zitten nu nog lekker voor onze camper. Het is bewolkt geworden en harder gaan waaien. Maar tussen de wolken scheen te zon wat een mooie rode verkleuring geeft op de rotsen. Woowww wat een kleurenpalet. De muggen en grote rode mieren zijn ook wakker geworden dat we nu in onze warme camper gaan zitten. Ik hoop dat we met deze warmte kunnen slapen!

1. Maria Meulepas:
    15 juni 2018
    Ja arches park is schitterend met de rode rotsen en bogen, vooral als de lucht blauw is. De wandelroute Devels garden is prachtig om te lopen , heel veel plezier.
  2. May en Corry Derks:
    15 juni 2018
    Leuk om jullie reis zo te volgen. Mooie verhalen allemaal. Nog veel plezier. By the way wanneer komen jullie pap en mam?
    Groetjes
  3. Willem en Clasien:
    15 juni 2018
    Wat een mooie rotsformaties zeg. Zie er gelijk allerlei diervormen in. Prachtig allemaal.
  4. Carin:
    16 juni 2018
    Wat prachtig die rotsformaties. Ik geniet zo mooi met jullie mee.
  5. Marijke Nieuwenhuis:
    17 juni 2018
    Geniet van al het moois!
  6. Ingrid:
    17 juni 2018
    Dat ziet er prachtig uit zeg!
  7. Maria Meulepas:
    17 juni 2018
    Ha, ik was op de een of andere manier niet geabonneerd, heb me nu aangemeld, ga vanavond lekker jullie reisverhalen lezen! Groet Femke