10-06 Yellowstone Madison - Yellowstone Bridge Bay

10 juni 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We werden vanochtend pas om half acht wakker na een koude nacht. Deze was ook voorspeld! Na het ochtendritueel van wassen, koffie en broodje zijn we toch snel op pad gegaan.
Echter 1 ding is echt anders dan afgelopen dagen.... en dat is het weer. Het is striemend koud en een harde poolwind maakt dat we een lange broek, dikke truien en de wind jacks aan moeten...brrrrr. Dan nog blijft het erg koud en het is tegen het vriespunt aan.
Toch gaan we met goede moed op weg naar het Midway geiser bassin, waar de Grand Prismatic Spring ligt. Wat een fantastische mooie heetwaterbron met alle kleuren van de regenboog!! We maken de ronde af en besluiten naar Old Faithfull te gaan kijken. Werelds meest betrouwbare geiser die daarom ook Old Faithfull heet.

Op weg naar de geiser toe zetten we de verwarming aan in de auto maar toch blijft het koud. We laten ons echter niet uit het veld slaan en in het Visitor Center kijken we wanneer wordt voorspeld dat de geisers tot uitbarsting komen. We hebben geluk! Vandaag overdag is ook voorspeld dat Castle geiser en Grand geiser tot uitbarsting zullen komen in de middag.

We besluiten eerst een ronde langs de andere geisers en poelen te maken en wachten tot Old Faithfull geiser tot uitbarsting komt. Het blijft een mooi schouwspel ! Als Old Faithfull klaar is besluiten we direct te gaan eten. Iets warms want we zijn helemaal koud geworden.

In de middag kijken we nog naar de uitbarsting van de andere geisers die het wachten waard zijn en daarna zetten we het ritje in naar de camping. Het is inmiddels erg koud en we gaan vanavond dan ook niet voor het kampvuur maar voor extra dekens en kruipen vroeg onder de wol! Er is vorst en sneeuw voorspeld ! Maar voor nu snaveltje toe en slaap lekker!

ps met de spelletje is het 6-1 voor Angeliek met yathzee en met duizenden 3-0 voor Marco!

1. Martijke van Laarhoven:
    12 juni 2018
    Zo jassen aan dat doet me denken aan die mop: lopen twee tampons in het visitor center zegt de een tegen de ander: " zo koud zeg zonder muts"😀
    Hopelijk slaat het weer nog om en kan het kampvuur weer aan😎😎
  2. Maria Meulepas:
    12 juni 2018
    Dat is toch een rare gewaarwording , dan weer warm en dan weer koud, wij hadden in 2013 in mei daar schitterend weer. Zullen wij het zonnetje mee brengen?