09-06 Yellowstone canyon -Yellowstone media in

9 juni 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Het is heel mooi weer en we willen er vroeg op uit! Om 6:30 uur staan we op om vervolgens om 7:30 uur weg te rijden van de camping. We zijn zeker niet de eerste die vertrekken want we horen als het nog schemer is, de eerste auto's al vertrekken. Er ligt nog sneeuw op de camping en voor de komende dagen wordt er ook koud weer en wellicht sneeuw verwacht. We kunnen ons hier niets bij voorstellen gelet op het mooie weer van vandaag.

We gaan eerst op weg naar de Tower Falls waar ergens in de omgeving, volgens de Rangers, een zwarte beer zou moeten rondlopen. Gelukkig kunnen we onze brandweerwagen goed parkeren en kunnen we aan de korte wandeling beginnen. Helaas nog geen beren gespot maar aangezien we mooi op tijd zijn rijden we naar Lamar Valley! We zijn nog niet onderweg of we staan al in de file. Jawel een zwarte beer in de berm van de weg. De Rangers sommeerde mij om door te rijden maar gelukkig kon Angeliek vanuit de camper nog wel wat foto's maken. Een half uurtje later, rijden we in de Lamar Valley waar helaas geen wild te zien was. Ja op een paar bizons na maar daar worden we niet meer koud of warm van -:). Dan maar terug naar Mammoths Hotspring om lekker te lunchen. We rijden terug en zien weer file. Zou dat weer een beer zijn? Gelukkig nog een pull out waar we de camper kunnen parkeren. Dan lopen we er maar heen...goed voor de lijn -:)..Wooww een jonge bruine zwarte beer van 3 jaar oud volgens de Ranger. Helaas kunnen we niet zoveel genieten van de beer omdat hij besluit om het hogerop te zoeken. Uiteindelijk lopen we terug naar onze camper maar dan komt de beer ineens langzaam naar ons toe gelopen. Al fotograferend lopen we van hem weg totdat hij de weg oversteekt en uit ons zicht verdwijnt. Wooowww wat een ervaring!!

De lunch bij Mammoths HotSprings Lodge smaakte na deze ervaring uitstekend. Na de lunch hebben we de prachtige Hotsprings bezocht. Het was al ver in de middag dat we weer richting onze nieuwe campingplaats reden. Er werd gewaarschuwd dat we door wegwerkzaamheden een half uur vertraging zouden oplopen maar dat viel gelukkig mee. Pfff wel veel gaten in de weg waardoor ik toch bijna weer het huisraad aan gruzelementen reed....gelukkig ging het goed. Tegen een uurtje of 4 nog gestopt bij de Norris geisers. De Steamboat geiser is dit jaar behoorlijk actief. De laatste uitbarsting was een paar dagen geleden. Stiekem hoop je dat hij nu ook uitbarst maar helaas blijf het bij wat gesputter van een paar meter hoog. Wel de moeite waard! Tegen 6 uur waren we op de camping en waar we als gevolg van de muggenterreur de avond grotendeels in onze camper hebben doorgebracht. De Azeron tube werd meerdere malen gebruikt hahaha. Oh ja Angeliek is uitgelopen met Yatzee!! het is nu 4-1!