08-07 Cannon Beach - Columbia George

11 juli 2018 - Ashford, Verenigde Staten

Dag 10 van onze gezamenlijke reis begon wederom met een lekker ontbijtje buiten in de zon. We besloten na het ontbijt een mooie wandeling vanaf de camping te maken naar Ecola Point in Ecola State Park.
Om bij het punt te komen moesten we wel meer dan 2 km omhoog. Angeliek en Marco hebben uiteindelijk de wandeling gemaakt en Jan en Maria hebben lekker gerelaxt bij de camper. Sommige delen van het traject waren te steil om te lopen.
Woooww wat een mooi uitzicht langs de kust. Zeker die kustlijn en de mooie rotsen. Helaas vandaag geen walvissen!!

Het was al ruim 11 uur dat we aan zijn gereden van onze camping. We hebben vandaag namelijk bijna 200 km af te leggen. Via Portland rijden we naar Columbia George. Pfffff wat een drukte op Highway 26 Oost. Veel vakantieverkeer dat een lekkere vakantie of lang weekend hebben gehad langs de kust en nu weer huiswaarts keren. Bij Hillboro hebben we geluncht bij een honkbalstadion. Er was op dat moment net een jeugdtoernooi bezig. Via de drukke snelwegen rondom Portland, waar we ook in de file terechtkwamen, reden we in de loop van de middag de East Historic Columbia River Highway op. Bij Portland Women's Forum State Scenic Viewpoint hebben we even gestopt. Ook hier een fantastisch uitzicht. In de verte kon je Vista House al zien liggen.

De weg werd overigens steeds smaller dat we bijna altijd over de middenstreep moesten rijden. Gelukkig was het niet zo druk. Jammer dat we niet bij Latourell Falls konden kijken. Je kunt er gewoonweg niet parkeren met je camper!! Alle parkeerplaatsen waren ook vol. Dan maar naar de Multnomah Falls gereden. Helaas konden wij die via de Scenic Byway niet bereiken. De weg is nog steeds afgesloten als gevolg van de grote bosbrand van september vorig jaar. De enige toegang was via Highway 84 waar we ook naar toe werden geleid. Je raadt het al ook die parkeerplaats ook ramvol en afgesloten vanwege de drukte. Beetje teleurgesteld zijn we doorgereden naar onze camping in Ainsworth State Park. Huuuhhh deze weg ook afgesloten??? Inderdaad maar de camping was met toestemming wel te bereiken. Vanaf de camping waren helaas ook alle wandelpaden afgesloten door herstelwerkzaamheden. Het duurt nog wel ff voordat alles weer een beetje is genormaliseerd. De camping was overigens prima. BBQ, vuurtje stoken en Rikken. Wat wil een mens nog meer -:)

1. Y u r i:
    12 juli 2018
    Gaaf uitzicht, hè, vanuit Ecola State Park. Ook in dat vochtige fairy tale bos geweest met al dat mos? Veel plezier nog!
  2. Marijke Nieuwenhuis:
    13 juli 2018
    Nog lekker genieten de laatste week! Wat een mooie foto's allemaal!!! Groetjes aan Jan en Maria.